Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bid i jern
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 13:59
Jeg er kommet til at købe et bid i jern og nu her 4 måneder efter er det begyndt at ruste. En forspørgsel hos leverandøren siger, at det skal ruste og det skulle være godt for hesten idet den kan lide smagen og jern er mere blødt end de andre materialer. Jeg har søgt på nettet og kan se at f.eks. i brugskørsel med hest og vogn giver det strafpoint, at bidet er rusten og at i akademisk ridekunst er det meningen, at nogen af bidene skal ruste. Umiddelbart så mener jeg ikke man putter rust i munden på hesten, men er der nogen af jer der har erfaringer med bid i jern? Er det rigtigt at det er godt eller? Mvh Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har da eet...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 14:24
...i "Sweet Iron", som også ruster. Det virker fint... :-) Min hest er i hvert fald glad for det og tager det villigt i munden...

8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"

Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd

Bid...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 15:28
Jeps også mig. Mine bid får også lov til at ruste og min hest har aldrig været ked af at få det i munden. Jeg har indtryk af, at i western verdenen bruger man ofte bid i "sweet iron". Mvh Kirstine :-)
0
0
Svar på denne tråd

sweet iron
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 15:58
Af dem jeg har set, har været sorte og jeg troede egentlig det sorte på bidene var en belægning, der gjorde at de ikke rustede. Hvordan vurderer man så et rustent bid for hvornår det skal udskiftes? Indtil videre er bidet glat, men jeg kan forstille mig at det på et tidspunkt bliver ru? Hmm ja jeg er jo vant til, at ride med KK ultra Sprenger, tradionelt trensebid og Apple, så det er første gang jeg har bid der ruster. Jeg har så lært noget nyt idag, nemlig at rustne bid er ok :-o Mvh Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Det holder sig glat...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 21:47
...så det er ikke så svært... Sweet Iron er en legering, der netop ruster på en fin og "glat" måde...

8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"

Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd

Tak 99E
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 21:51
for hjælpen :-D Mvh Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Når man i kørsel...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 09:20
... får strafpoints for at biddet er rustent, så hænger det sammen med, at kørebid IKKE fåes i sweet iron. De fåes i argentan/aurigan samt i stål - og her ønsker man ikke at kuskene kører rundt med noget gammelt, rustent grej. Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider