Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skævhed i hoftepartiet
Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 07:53
Havde Katja fra Sneslev dyrelæge ude at se til Brutus i går. Hun konstaterede at Brutus var skæv i hoften, temmelig meget endda. Men kunne ikke sige, hvad det var kommet af. Men det var ihvertfald nyt (dvs det er kommet inden for et par måneder)
Hun snakkede om at hvis det var led, muskler o.l. var der en chance for at det kunne rettes op. Men at hvis det var knogler så var der ikke så mange muligheder.

Nu skal han op og scannes og have taget røngten osv.

Nogle der har prøvet det samme med deres hest/pony?

Har en fornemmelse af det går hen og bliver en dyr omgang...Men betaler gerne for min hest får det godt :)
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Skævhed i hoftepartiet
Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 08:08
Ja, det har jeg - det kostede omkring 5000 i dyrlægeregning og dyrlægen kunne ikke gøre andet end at konstatere, at der ikke var noget brud.

Derefter kørte jeg på eget initiativ til dyrlæge/kiropraktor Tove Due www.tovedue.dk som rettede hestens knogler op på en behandling med kiropraktik og akupunktur, dyrlægen havde slet ingen løsningsforslag, og hesten er i dag helt normal igen.

Jeg ved ikke, hvad der i dag står om Tove Dues bopæl på hendes HP men hun holder altså til på midtsjælland, og en behandling hos hende kostede sidste forår 600 kr. og så skal hesten bringes til hendes klinik.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 08:44
Hej Nini!
Jeg har en hoppe som fik bækkenbrud feb 02, som i dag er blevet erklæret rask. Det høre sjældenheden til at en hest kommer sig 1oo%. Og du skal overveje det nøje, om du synes det er ventetiden og pengepungen værd. Det har kosten os 16.000 kr., at få vores pony rask og 9 mdr. boksro, hvor det første halve år stod hun helt alene uden kontakt med andre heste. Hun skulle være alene, fordi hun var sur under fodring og sparkede bagud, men hun er en pony som ikke mistrives, når hun er alene. Du kan søge under bækkenbrud og læse mere.
Som dyrlæge kan jeg kun anbefale Jens Svenningen fra højelse dyreklinik, han ved hvad han taler om.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 09:16
En skævhed i hoften kan opstå efter at hesten har lavet en forkert bevægelse f.eks i forbindelse med et fald.

Jeg har også haft Tove Due ude til min hest og hun fjernede problemet.

Jeg ville slet ikke ofre alle de penge på dyrlæger - for de er når det kommer til stykket slet ikke uddannet til at rette op på sådanne ting. Tove kan også flytte hestens knogler ved kiropraktik, så jeg ville ikke tage dyrlægens ord for lov.

Camilla med heste-hunden

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 09:26
Hej

Se lidt længere nede af denne side.

http://www.heste-nettet.dk/forum/5/24467/24467/

Hilsen Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 10:48
Min er blevet rettet ud af Marianne Bendixen. Han har været suverent gående siden. Han havde ellers adskillige skævheder manke-lænd-hofte, men det blev fikset på 3 besøg... Så min umiddelbare anbefaling er at få fat i en af Mariannerne :-)

Mvh
Sundancer
The man who does not read good books has no advantage over the man who cannot read them.
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 15:27
Jeg kan kun anbefale dig at søge kiropraktor - har rigtig mange flotte anbefalinger til Marianne Bendixen, Svebølle 2819 4079
Kh
Gitte>

Du er velkommen til at maile hvis du har spørgsmål om hunde...
Mød hingstebassen Jack, hans nordbakke ven Balder,
hundepigen Sari, min kæreste og hans søn på præsentationen.

Spørgsmål om hunde? Klik her!

0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Kiropraktor INFO
Forfatter: 
Dato:  01-02-2003 00:03
Hejsa

Tak for dit svar, men jeg holder mig til Tove Due *S*

Marianne Bendixen har kun været på et kursus i England.

Jeg ville nemlig selv gerne læse til Hestekiropraktor, MEN det kræver en dyrlægeuddannelse for at blive kiropraktor og uddannelsen foregår i USA.

Da Marianne ikke har noget bevis på at hun er hestekiropraktor, er der heller ingen dækning hvis hun nu skulle lave en fejl.

Jeg siger ikke at hun ikke er god, men jeg ved dette fordi jeg sammen med flere har undersøgt det. Hun kommer med en masse fortællinger om, hvor hun har læst henne. Men hun har ikke noget bevis på at hun på lave kipopratik i praksis.

Men det er rigtig nok hun har taget et kursus, men et kursus er ikke det samme som en uddannelse.

Nini
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Kiropraktor INFO
Forfatter: 
Dato:  04-02-2003 01:02
Jeg vil ikke anbefale Marianne Bendixen til dette tilfælde, men Tove Due!

Jeg har selv en hoppe, der har været fastlåst i bækkenpartiet, den startede med dyrlægerne fra Sneslev
efter 1 års diskussion valgte jeg dem fra (I den sammenhæng) Prøvede Marianne Bendixen efter 2 behandlinger stoppede jeg, nu har hoppen for et par måneder siden været hos Tove Due og efter 1 behandling
til kr. 600,00 har jeg igen en ridepony!!

Til oplysning kan det siges at Marianne Bendixen er dyrere end Tove Due ca. kr. 300,00 mere for en behandling! Og man skal huske at Tove Due også er tradionel uddannet dyrlæge.

Min mening er at Marianne Bendixen er god til mange ting, men hun er ikke god til at sige fra, når hun står
overfor et tilfælde hvor hun ikke kan hjælpe.

Kender 3 heste hun har haft i behandling som efterfølgende måtte aflives da deres skader var uoprettelige, jeg er ikke utilfreds med at hun ikke kunne behandle dem, men som hesteejer kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvorfor opdagede hun ikke de skader hestene havde???? Og sagde til de respektive hesteejere at de skulle havde hestene yderligere undersøgt??? Hun gør netop reklame for sit gode samarbejde med dyrlæger, når hun holder foredrag.

Jeg vil ikke ødelægge hendes rygte og kan stadig godt
finde på at bruge hende, men ikke til alt!

Med venlig hilsen

Canmax / efterlysning

Bella, hoppe ca. 13 år,1.11 i stg, brun med enkelte hvide hår i pelsen (Stikkelhår?)også i hovedet og med sort man og hale, lang blis der starter i pande som stjerne og fortsætter nedad, løber over i hendes venstre side af mulen, der er hudfarvet, mørk i den anden side. To hvide bagsokker og ellers sort på benene, slank, lidt stejl på forbenene, har i højre øje "Månelandskab" En fremadgående pony. Solgt fra Chelia (Stelia) i Fuglebjerg for ca. 2 år siden, til pige på 6 år, hvor er hun nu?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider