Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ormekur igen igen!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2003 11:33
Ja, emnet har jo været oppe at vende et par gange, MEN:
Jeg har hos tre uafhængige hestefolk fået anbefalet kuren Equalan her til vinter - fint tænker jeg og tøffer til Tyskerlandet efter produktet.
Hos den tyske Dr. Dyhr får jeg så at vide, at jeg skal have fat i præparatet Equest.
Hvad skal jeg nu tro? Jeg giver det forebyggende mod de små gule flueæg, som jo ikke kan ses i gødningsprøven, og så fordi jeg synes hun er blevet lidt mat i pelsen på det sidste, men er Equest OK? (gav også Equest i sommer!)
Håber på hurtigt svar, så det ikke pludseligt er for sent!
Jeanne & Xan
0
0
Svar på denne tråd

Re: [SYG] Ormekur igen igen!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2003 14:37
Den udrydder også mave bremse larver + en helt sværm af andet kryb - den burde være ok. Har selv fået den ordineret af min dyrlæge.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2003 17:38
Jeg mener at en eller anden sagde at hun venter til foråret fordi de ellers kan få dårlig mave? Og hun havde skrevet speciale om emnet? Nogen der kan huske hvorfor? Jeg har nemlig ikke givet noget endnu. Måske skulle jeg ringe til Dr. Dyr og spørge.

Marlene
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2003 10:10
nej den skal gives nu hvor frosten har været "hård" dvs at alle æg på folden burde være døde.

Det er normalprocedure.

Og ja Equest er fin nok....... Må jeg sprøge hvad du gav for den pr tube i Tyskland ? jeg køber nemlig Ekvalan i Holland og vil gerne sammenligne prisen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2003 10:43
Karina - ja, equalan kan gives nu, men som Marlene skriver (og henviser til mig, som skrev opgave om det før jul), så kan det være farligt at behandle med Equest nu, HVIS hesten er inficeret med de små blodorm (små strongylider).
Det er fordi Equest som det neste middel har god effekt over for de larver, som sidder indkapslet i tarmvæggen, og hvis der er mange af disse der bliver løsnet på én gang, som det sker ved behandling, så kan hesten få store problemer...

Men hvis du har fået taget prøver (så du ved at der ikke er en stor manægde små blodorm) og kun vil behandle forebyggende mod bremselarverne er Equest helt ok!

Equest dækker de samme slags orm, som Equalan, men virker længere OG på de indkapslede stadier.

Mvh. Etna*

---

Et surt ansigt :-( kræver 65 muskler, et smil kræver 13 :-).....så hvorfor anstrenge sig??? ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2003 18:49
Hos dyrlæge Petterson (Osternweg 1 i Süderlügum) kan man få dem til 16 € for Equest, men han havde også et andet produkt til 27 € så vidt jeg husker - har glemt navnet...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2003 22:15
i sverige koster de mellem 70 og 100 kr
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider