Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Halebidder
Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 17:27
Hej alle.
Glanni´s lille veninde plag bider store totter ud af halen på ham.
Det er P*** irriternde.
Det ser jo ikke liige så smart ud med en islænder med 3 halestrå!
Er der nogen erfaringer, med noget man kan smøre halen i så møjungen holder mulen for sig selv?
Eller ville det være en ide at flette halen, så den blev sværere at flå totter ud af?
Gode råd modtages med kyshånd.
Venlig hilsen Pia
0
0
Svar på denne tråd

Re: [PLEJ] Halebidder
Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:35
hej
du kan godt flette halen og så et godt råd men temmelig ilde lugtende hjortetaks olie prøv og smøre halen ind i det så tror jeg det er løst problemet
men det lugter som sagt forfærdeligt
hilsen berit

smuk 4 års kat.2 pony vallak rå
til salg se ham på præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:50
Hej

Bluehors laver et produkt der hedder "Bidstop". Det er en klar gele ala vaseline. Jeg bruger den til træværk osv. Yderst effektiv.

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 09:27
Hej!

Jeg har rimelig gode erfaringer med at putte lidt tjære i halen. Det er noget fedtet men virker, det er bedst at bruge på heste med sort hale (der ser man det ikke). Hvis din hests hale ikke er sort, ville jeg prøve et af de andre forslag først.

MVH Signes
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-01-2003 08:04
Hej

Jeg har et lign. problem. En "krampe" bider min krikkes dækken itu. Spritnyt dækken flænset.
Endvidere er omtalte skyldner konstant efter min hest.
Jeg overvejer at lære min hest selvforsvar.

Den er snart så mentalt ødelagt at den ikke af sig selv tør gå ind i stalden, såfremt den er bagerst i køen, da den skal passere førnævnte krampe.

Næ. Jeg må nok snart ty til alternative "behandlings" metoder.

Michael
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-01-2003 20:22
Jeg har nu smurt Glanni´s hale ind i "Bidstop" Så må vi se om ikke ungen kan holde op med det pjat.

:Michael- du kunne måske gøre det samme? ja, altså ikke hele hesten, bare dækkenet?
Venlig hilsen Pia
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-01-2003 10:19
Hej Pia

Jeg kender godt det produkt. Måske man skulle smøre det på mulen af den krikke, der bider min hest. "Bidstop" hehe

Nej, Det lader nu til at de to heste måske alligevel kan finde ud af det sammen. Men det vil måske være klogt at tvære gamle Olle (min krikke) ind i førnævnte så ellers glimrende produkt. Ja eller måske bare dækkenet.

Mange tak for dit forslag

Knuzzer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider