Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Is og sne i hele fjæset
Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 13:19
Nu hvor der er så meget sne, går hestene jo og graver for at finde den smule græs, der nu måtte være et sted under det hvide lag.
Det betyder, at de får sne og is i hele hovedet, og især i følehårene/"skægget" er der en masse små klumper af is. - Hvad gør I ved det? Jeg prøver at fjerne det så godt jeg nu kan, men det holder jo ikke længe..
Generer det dem overhovedet? Jeg synes bare, at det må være træls at have alt det is hængende, men det kan godt være, at det bare er mig. (?)

Hilsen Minna!

Orden er for de primitive - Kun genier behersker kaos ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: [PLEJ] Is og sne i hele fjæset
Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 15:18
Min hoppe har osse is i hele "skægget", men det får da bare lov til at sidde, da det nok skal tø op, når hun kommer ind.......

Eva L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 19:30

Min hund elsker sne, jo mere jo bedre, og hun ligner altså også en lille sort "ismule", men det smelter forholdsvis hurtigt, så jeg piller det ikke af, det må da være ubehageligt for dem og gøre ondt? Også for hestene, tror jeg.
Men man skal måske holde øje med at de ikke får forfrysningssår på de sarte muler.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 20:12
Hejsa
Jeg lader det også bare tø af sig selv, når hestene kommer ind. Jeg tror derimod at man skal være meget forsigtig hvis man absolut vil fjerne det fra hestens mulehår. Man nulre/trækker jo i nogle følesomme hår, som hesten bla. bruger til at "føle" med. Og sådanne frosne hår kan jo let knække, og det er da synd når nu hestene bruger dem.
Så mit råd er bare at lade dem sidde, de skal nok tø af.
MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 16:02
Jeg plejer da at stryge det af når de kommer ind men mens de går ude får det lov at blive hængende. Min den yngste har en tendens til at lege "sneplov" når der ligger sne (mulen, og helst hele hovedet, ned i sneen og fuld trav frem *G*) så det ville være noget nær umuligt at holde ham snefri. Og når han selv gør det, og bliver ved hver eneste gang der ligger bare 3 snefnug, kan det vel ikke genere ham synderligt ?? :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:01
Tak for jeres svar! :)

Nu er problemet løst; sneen er væk... ;)

Hilsen Minna!

Orden er for de primitive - Kun genier behersker kaos ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider