Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad gør man med spathest???
Forfatter: 
Dato:  23-01-2001 15:01
Hej!
Jeg har en hest ,købte ham for over et år siden, som har fået konstateret spat i bagbenene!-Let grad, men det er der!
Han blev behandlet og er nu haltfri!
Han gik enda igennem bøjeprøven, da han blev tjekket om han var ok,efter behandlingen!
Men da han skal sælges, det har været meningen i lang tid, vi fandt ud af at han har spat, ved jeg nu ikke hvad jeg skal gøre!
Det står godtnok i forsikringen at den dækker op til 50% af forsikringssummen hvis hesten bliver anvendelig delvis (Delvis uanvendelig).
Og det er den jo!-Den må jo ikke arbejde så hårdt som før!

Men,men,men dyrlægen siger at vi ikkke skal melde det, da han er rengående!

Og hesteadvokaten siger at vi skal ringe til forsikringen og sige at de skal udbetale forsikringsummen, minus det beløb som vi kan sælge ham for!

Jeg er ret lost!
Hvad skal jeg gøre?-Hvis jeg følger dyrlægens råd taber vi omkring mindst 2/3 af forsikringssummen!-Han er forsikredet for over 25.000!-Jeg vil helste ikke skrive det helt rigtige tal!- men det er mange penge!

Hvis jeg følger advokatens råd kan jeg være heldig at de gør som han siger!-Men jeg tror næppe at de vil gå med til det!-Og så mister jeg måske forsikringen!-Forsikrings selskabet opsiger den!

Hvad skal jeg gøre?

Jeg kan snart ikke holde det ud at jeg ikke ved hvornår han bliver solgt og hvad med penge!

Please skriv hvad i ved om denne dumme situation!
Jeg har det virkelig dårligt!
Hurtigst muligt!-Råd er meget velkomne!

Hilsen Nutti

p.s. dyrelægen kan ikke sige om han havde spat, da vi købte ham for ca. 1½ år siden!-Men da det er i let grad er der stor sandsynlighed for at det er noget han har fået senere!

Men han er jo Uanvendelig-Uanvendelig til hårdere arbejde-!-Så han kan jo kun bruges til hygge/skovturshest!
Og hvis forsikringen ikke vil dække taber vi jo mange penge!
Det kan da ikke passe!-Nu betaler man forsikringer i hoved og røv og så kan det være at det er til ingen verdens nytte!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvad gør man med spathest???
Forfatter: 
Dato:  23-01-2001 21:56
prøv at røntgen fotografere ham, så kan man se om han har spat, dcu kan jo alligevel ikke får ret meget mere end slagteprisen for ham hvis det er det.

og jo han betaler tit dyre forsikringer som ikke vil dække noget.

jytte
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvad gør man med spathest???
Forfatter: 
Dato:  24-01-2001 11:34
Han er blevet røgten fotograferet!
Hilsen Nutti
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider