Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lapning af udedækken med lim?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 10:42
ØV ØV ØV ØV ØV ØV...

Cherocco fik et nyt udedækken (Shire) her for få måneder siden og hun er den type, der "opfører sig pænt", går bare og hygger, spiser græs og trisser lidt rundt ind imellem, når hun er på mark. Hun har aldrig ødelagt et dækken - så det er jo ret fedt!

Vores staldpige lukker hende ud sammen med hendes hest (en vallak) og nu er der kommet nogle flænger oppe på ryggen - tydeligvis af en sko, for han har sikkert "hygget" sig med hende, eftersom hun lige har været i brunst (n)

SURT SURT SURT SURT... - men sådan er det jo når hopper og vallakker går sammen ;-)

Mit spørgsmål er nu - er der nogen der ved, om man kan lime nye lapper på, så man ikke skal sy i det?

Hvis man syer i et udedækken, så er det jo ikke længere vandtæt...

Da jeg købte dækkenet fulgte der en lille lap med til reparation, men det er ikke nok, så jeg skal ud og se, om jeg kan købe noget et sted - gerne i samme farve.

Hilsen Jannie

nokke.dk ♦  Hesten min ♦ Mine vappere

0
0
Svar på denne tråd

Re: [UDST] Lapning af udedækken med lim?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 11:19
Prøv at lappe med gafel-tape 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 11:47
Hej Jannie

Du kan godt lime dækkenet. Først og fremmet skal du bruge en stærk lim f.eks. til læder eller en kontaktlim. Så skal du finde en passende lap som dækker hele riften/hullet. Denne lap stikker du ind i hullet således at lappen sidder på indersiden. Derefter limer du kanterne fra riften i dækkenet helt tæt til lappen. Brug rigeligt lim. Det bliver ikke det kønneste, men det virker.

Det er lidt svært at forklare, men jeg håber, du er med på det ellers giv lige et pip, så skal jeg prøve at forklare det på en anden måde.

mvh

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 14:14
Jeg har prøvet det samme med mit Rambodækken da det var 1 uge gammelt. Der kom en flænge på 10 cm. Jeg købte en selvklæbende lap i en hobbyforretning. Den er egentlig beregnet til telte ol. men fungerer perfekt på 4. år. Den er også vandtæt.
Lappen kostede 20 kr og der er rigeligt til flere gange.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 17:10
Sy først flængerne sammen med alm. sytråd, lim evt derefter en lap på (gerne af fx en voksdug eller andet vandtæt). Ellers kan man også istædet for at limme en lap på bruge gaffa....der holder et stykke tid.

Henriett

;D http://www.horsemanship.webbyen.dk ;D

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 23:31
Camilla L - dit forslag lyder til at være ganske fornuftigt! (y)

Der hvor jeg har købt dækkenet vil de prøve at høre, om de kan få noget mere hjem af stoffet...

www.nokke.dk ♦  Min hest ♦ Mine hunde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-01-2003 09:15
Jeg har gjort lidt det samme som Camilla L. Jeg har også et Rambo dækken til den store af mine drenge-røve :-P og der er kommet flere små flænger i. Jeg tog til Panduro hobby og købte en lille tekstil lim og en pakke af sådan noget selvklæbende stads til reperation af telte, regntøj og lignende. Først får flængen lidt lim, og så en selvklæbende lap ovenpå. Lappen er som Camilla skriver vandtæt, og det holder! Jeg har lige afrundet dem i kanterne, så de ikke er så nemme at få fat i under leg. (Hvis du forstår..)
Det er det der har virket bedst for mig hidtil.

Mvh Heidibr
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-01-2003 10:55
Hej Jannie.

Som Heidi skriver er det en god idé at afrunde kanterne på lappen og så selvfølgelig lade lappen gå en 2-3 cm udover flængen.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-01-2003 00:37
Det er aflange flænger i dækkenet (som heldigvis ikke alle er helt gået igennem) så jeg tror jeg starter med gaffatape!

Det er noget sejt stads, så mon ikke det holder?

Har ikke lige sådan en hobbyforretning her i nærheden, såååå...

Men TAK for jeres forslag!

0
0
Svar på denne tråd

Gaffatape...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2003 00:56
...holder bedst på rent underlag. Så sørg for at der ikke sidder mudder eller lign. der hvor du skal placere tapen.

Mvh.

Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Gaffatape...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2003 20:30
Jeg har brugt Gaffatapen - men det holder ikke en meter tror jeg... (og dækkenet er gjort rent inden *SSS*)!

Det sidder fast, men rører man ved hjørnet ganske let, så kan man mærke, at det meget nemt kan tages af!

Så det er nok til hun har rullet sig første gang - så er det sikkert væk!

Hvor køber man de der selvklæbende lapper til telte og lign.? Jeg bor i Sønderjylland (Møgeltønder) og vi har ikke lige en hobbyforretning eller lign. i nærheden...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider