Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jeg skal ud og bruge penge... :)
Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 10:46
Hej Alle - og godt Nytår :)

Jeg har fået lov til at bruge omkring 10.000,- til udstyr... Det jeg mangler er:

1. Læder ridestøvler
2. Springsadel
3. Underlag til springsadel
4. Thermoridestøvler
5. Nye ridebukser
6.-1000000000. - Ja som hesteejer stopper man jo aldrig med at kunne bruge penge ;D ...

1) Jeg har set at ZooZity har et par læder ridestøvler efter mål til 2500, - regner med at det skal være dem.
2) ZooZity har en Ken Taur "PRIAMOS" Springsadel til 6.700,- Jeg ville ellers meget gerne finde en med luft, men økonomien skal også tages i betragtning. - Har i et bud på hvilken sadel jeg ellers kunne vælge ?
3) Ville jo gerne have et i lammeskind - men 1300,- ? Det er godt nok mange penge!!!
4) Hvor finder man sådan et par ? - de skal være str. 40-41 med MEGA læg... hehe :-D
5) Ja det skal jo også være nogne der fåes i en vis "kaliber" - og med fuldskind naturligvis...

Hvad vil i råde mig til ? - og kan det overhovedet lade sig gøre at finde disse ting for 10.000-11.000 ??

Hvis I har bud på forskellige typer sadler, kan I klikke ind og se billeder af Atlet her:
Billeder af Atlet :)

Vrinsk

Carin & Atlet :)

Nye flotte billeder af Hedemarkens Atlet - klik her: http://atlet.hingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

Re: [UDST] Jeg skal ud og bruge penge... :)
Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 11:12
Hej Carin!

Og godt nytår til Jer!

Jeg ved ikke lige, hvor du kan finde alle disse herligheder for den pris ( har du fundet en pung ? ;-D - dit heldige asen ); men du kunne måske ( det ville jeg selv overveje) drage rundt til div rideudstyrsbutikker, og fortælle hvad du skal bruge, og hvor mange penge det må koste. Det må være muligt at få en god pris, når man køber flere ting samlet, det har vi selv haft succes med med handel af eks. hvidevarer mv. Og hvorfor egentligt ikke også med ride-/ hesteudstyr???? Du er da meget god til at forhandle - så hvorfor ikke?? (y)
Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 11:13
Uhh - heldige dig :-)

Først og fremmest - husk at blive medlem af Zoo Zitys klub der giver rabat - før du køber tingene. Det koster 50 kr at blive medlem, men de er jo sparet med det samme hvis du køber så meget.

Personligt ville jeg nok vælge at købe sadlen brugt. Den er den største investering, og brugt får du simpelthen mere for pengene. Dog kan jeg også godt se det fede i at få en helt ny sadel... Prøvede det for første gang i sommer, da jeg købte en Griffin Langdistancesadel til den Bette. DET var nu lækkert!

Hööks har lammeskindsunderlag til kr. 849 - det er da NOGET mindre end de 1300.

Hvis du finder termoridestøvlerne med en ordentlig lægstørrelse, må du godt maile til mig om hvor! Jeg kunne også godt bruge sådan et par, men KAN jo ikke få benene i et par almindelige (mine skal dog være i 39-40) Hööks har nogle FEDE lædertermostøvler - men jeg tvivler på at de er der i vores bredde :-(

Samme gælder en ordentlig kvalitet ridebukser der sidder behageligt!

Du kan jo ogås vælge at gemme pengene til marts (ja ja - jeg ved det er svært) og så tage til Herning - der er en del gode tilbud! Hvis du i forvejen prøver forskellige sadelmærker på Atleten, kan du jo muligvis finde en til en af det rigtige mærke til en god pris derovre!

(Hvis du pludselig skulle blive ramt af en trang til at tage en tur til Hööks i Malmø, så deler jeg gerne bropengene. Jeg har efterhånden en del småting jeg mangler - og en voldsom trang til at komme over og prøve alle deres ridebukser ;-) )

Hygge
£isbeth & Baloo
"The soul becomes dyed with the color of its thoughts."
-- Marcus Aurelius Antonius
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 11:15
Montar laver læderridestøvler, med bred læg lynlås og elastik, så det mærke har nok nogle du kan bruge de koster fra 1300,- det er en udemærket støvle, min datter har et par.

Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!

(hvilket der desværre er mange som ikke gør):-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 12:10
ARGGGHHHHHH....10.000?!?! Hva' sørn'sen...har du rullet schawarma-biksen, din lømmel?!?

Hehe...kan du ikke lige få Martin til at ringe til Filajsen og forklare ham nødvendigheden i at købe nyt outfit til pruslingen ;-D?!?

Jeg vil også anbefale dig at købe sadlen brugt
- du kan jo hurtigt få stoppet den om så den passer "like a glove"...
:-D...desuden er jeg en af dem der synes at der er mere kvalitet i de lidt ældre sadler (jeg kan jo heller ikke fravristes min Grand Gilbert
8-)) De har et anseeligt udbud af brugte sadler i Heri...men pas på med prisen...

Hvad med at købe et par "uldne" staldstøvler som du kan have et par hjemmestrikkede sokker i, i stedet for thermoridestøvlerne...?

Chris
;-D
Alle er vi krummer i livets store kagedåse...undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs!

- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 14:55
Jeg har hverken rullet gamle damer, svinget pizza over disken eller fundet penge på gaden... hehe ---- SIG MIG HVAD TROR I OM MIG ??? ---- ;D "Don't answer!!" haha.

Martin og jeg har forhøjet og ændret vores Realkredit-lån, så det gav lige lidt ekstra knaster på kistebunden. Vi betalte bil og hest-lån og storebror ud, - vupti sådan bruger man lige en miliard på 2 minutter.
Martin har købt et super duper digital kamera... og mænd har sjovt nok noget med, at hvis kvinden skal/vil bruge 2000 kr på et eller andet, så er det dyrt og unødvendigt!! - med mindre de også kan bruge 2000 kr på en eller anden teknik-dims - "så er det helt ok"! hehe.
Og på den måde er der pludselig brugt 4000...
Desuden er en fritagelse fra at tage med på shopping i H&M også mange penge værd...!!

Mht. brugt sadel og omstopning, vs. den nye sadel til 6695,- med garanti, - så hælder jeg nok egentlig mest til det sidst-nævnte...Støvlerne er også et hit tror jeg - de bliver nemlig syet efter mål! :)

Tak for oplysningen om underlaget i Hööks... 1 kr sparet er 1 kr tjent .. hehe :)

Jeg er medlem at ZooZitys klub, og får dermed 10% - så det er en helt ok deal.
Selve sadlen (Ken Taur "PRIAMOS" Springsadel) - er der nogen af Jer der kender den ?
Her er beskrivelsen : "Priamos er en elegant springsadel med halvdybt sæde, flexibel(fjeder) sadelbom, samt suveræn knæ og lægstøtte. Priamos er med åbent kammer og airpush knæpuder. Ken Taur sadlen er håndlavet, fremstillet af engelsk læder. og stoppet med uld. Den fås i 16½" og 17½". I bomvidderne 1, 2 og 3 Den kan leveres i farverne sort, brun og london. Hvis du ønsker en sadel i en anden størrelse eller farve end denne kontakt venligst rideafdelingen pr telefon 36 48 44 55 eller send en e-mail til: pej@zoozity.dk.". (Sakset fra ZooZity.dk)

Termoridestøvlerne er også et godt spørgsmål - det ser ud til at være lige så umuligt som et lændetæppe i X-Full ... tsk tsk tsk!!

Vrinsk til alle fra Carin & Atlet :)

Nye flotte billeder af Hedemarkens Atlet - klik her: http://atlet.hingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth (Baloo) :
Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 18:09
Hmm.. Ved ikk om dette er så væsentligt, men prøver alligevel...
Er du ikk klar over at Hööks har åbnet en forretning i Kolding nu??
Det er ihvertfald en del billigere hvis du er fra Fyn eller Jylland- så slipper du for bropenge..=)
-Vi' bare li' nævne det...

Godt nytår til alle!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kiksen :o)
Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 20:26
Jeg ved godt at de har en butik i Kolding - men jeg bor i Nordsjælland, så Malmö ER lidt nærmere.

Bropengene håber jeg jo at kunne dele med nogle andre købelystne ryttere - men finder jeg ikke nogen, må jeg jo bare vente til jeg alligevel skal til Herning (så når jeg også at spare mere op).

Hygge
£isbeth & Baloo
"The soul becomes dyed with the color of its thoughts."
-- Marcus Aurelius Antonius
0
0
Svar på denne tråd

Rytterbussen på besøg evt.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 00:21

Hvad med at i får besøg af Rytterbussen, de har en masse gode sager og de kører gerne ud i hele landet.
Jeg har et telefon nummer på dem et eller andet sted, så mail og jeg leder. UPS sender det.

"Super Godt Nytår !!!"
M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!!!!"

{> "Kærlighed er uden vilje. Den falder lige så godt på en lort, som på en lilje!"

Nogle af mine hyppere kan ses på: http://www.kasmet11.webbyen.dk Jeg har 2 stk. til salg. Rino og Nema. Jeg giver gerne flere oplysninger, så skriv til mig......
0
0
Svar på denne tråd

Re: Rytterbussen på besøg evt.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2003 14:10
Dit hææældige asen ;-D

www.nokke.dk ♦  Min hest ♦ Mine hunde
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider