Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Manuel fodreplan
Forfatter: 
Dato:  26-12-2002 19:25
Hej
Er der nogle der kender evt. en bog eller en fodreplan hvor man selv skal regner enheder nu (altså manuelt), ideen var at spare en bunke penge til et fodreprogram.
Venter spændt;-)
Venlig Hilsen
Renée

{>Er den lykkelige ejer af en Tinker hoppe{>
0
0
Svar på denne tråd

Re: Manuel fodreplan
Forfatter: 
Dato:  27-12-2002 09:39
der er mange bøger på marekdet hvor du kan læse dig til det... men jeg håber du kun har 1-2 heste... for det tager lang tid at beregne samtlige vitamin/minarl , kalk osv i foderet.

FE går hurtigt.........

Shell lavede for et par år siden en god bog .. selvfølgelig med udgangspunkt i deres proudkter, måske du kan finde et eksemplar af den.
Men hvis du tager på biblioteket er der MASSere bøger om emnet. Ellers kan de bestille dem hjem til dig.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2002 12:04
Hej

Tjek læsehesten. Landbrugsforlaget udgiver en fremragende bog "Fodring af heste". Kan varmt anbefales.

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2002 13:45
Drf's ridemærke bog. I grad 3 er der om hestens fodring.

^~Prupony~^

^~Glædelig Jul. Fra mig til Dig og hypperne.~^

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2002 14:30

Du skal dæl'dul'me ha' sat dig godt ind i sagerne, for at kunne udregne en korrekt foderplan "manuelt" - men det er du vel klar over ?

Det er jo ikke nok at udregne FE og proteinindhold (hvad f.eks. Ridemærkebogen lægger op til). Du skal indregne alle vitaminer og mineraler + Calcium/Fosfor-balance, Kobber/Zink-balance ....

Til sammenligning koster en foderplan fra f.eks. HorseConsult vist omkring 350,- kr., og du kan købe et foderprogram fra 500,- kr.
Personligt synes jeg ikke, det er bøvlet værd - og har du ikke den fornødne viden, kan du ikke gøre det korrekt under alle omstændigheder.

Jeg vil godt tilbyde dig at lave en foderplan (ikke gratis, men meget billigt), for at hjælpe dig nemt ud over problemet. Jeg har foderprogram og en fornuftig grundviden om emnet. Du kan kontakte mig via mail, hvis du er interesseret ... og ellers må du ha' pøj-pøj med projektet :-)

/Tanja B

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-12-2002 22:32
Hej Renée.
Du kan få lavet glimrende foderplaner forskellige steder. Forskellige foderproducenter laver gratis foderplaner, hvis du bruger et af deres produkter - f.eks. Salvana, Hippolyt, Blue Hors og vistnok Brogården. Man kan jo godt kontakte flere og så sammenligne resultatet. Og da konkurrencen er stor, er foderplanerne også ganske gode.

Jeg synes, det er for meget til hovedregning og der er for stor risiko for, at noget går galt.

Vi fik i sin tid lavet en foderplan hos en dyrlæge og dyrlægens tal lagde vi ind på computeren og har selv konstrueret et foderprogram på den måde. Det fungerer godt og det er bestemt umagen værd.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider