|
|
| Bandager |
| Forfatter:  |
Sille S. |
| Dato:  |
15-01-2001 17:34 |
|
Jeg ér næsten lige begyndt at ride på rideskole, jeg skal snart til stævne og jeg vil gerne have at min hest skal være flot. Så jeg vil give den bandager på. Jeg har læst at man skal være forsigtig med at de ikke kommer til at sidde forstramt!! Er der en som vil fortælle mig hvordan man gør?? Jeg vil også gerne vide om der er nogle bestemte slags bandager som er bedere en andre?? Jeg har hørt at man i stedet for at bruge bandageunderlag kan bruge hvide karklude, er det rigtigt?? Jeg håber der er nogle som vil hjælpe mig for jeg ved ikke så meget om det endnu!! KH Sille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Bandager |
Nutti |
15-01-2001 20:10 |
|
Hej Sille!
Hvem vil ikke gerne præsenterer sig godt til stævner????
Men få nogen til at hjælpe dig med at lægge bandager på, da de godt kan komme til at stramme og lukker for blodomløbningen!
Hilsen Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Scarface |
15-01-2001 23:57 |
|
Når du har lagt bandagerne, skal du putte en finger ind under bandagen i hele fingerens længde, enten foran på piben eller bagved.
Hvis du efter et minuts tid har "dunken" i fingeren kan du være sikker på at det er den samme fornemmelse hesten har i benene. Så er de for stramme.
Jeg kan klart anbefale rigtige bandageunderlag, da de fordeler trykket fra bandagen og i øvrigt mindsker chancen for at den ligger for stramt.
Hvide klude har jeg prøvet. Jeg er ikek begejstret for dem, da de krøller og glider.
I øvrigt er det en kunst at kunne lægge bandager korrekt, så de for det første ikek glider ned, for det andet ikke ligger for stramt, og for det tredje støtter som de skal.
Find én der virkelig har styr på det og "få et kursus".
MVH
Scarface
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
krista |
17-01-2001 07:09 |
|
Ja ellers er der jo også hvide gamasher. Hvis du kunne komme til at låne sådan et par og prøve med. De er ikke så lette at få sat for stramt på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sille |
19-01-2001 17:55 |
|
Mange tak for hjælpen!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
pramour |
24-01-2001 19:48 |
|
Hej sille
jeg rider med uld bandager de har ikke elstik så de kan næsten ikke stramme for meget "du skal selvfølgelig ikke stramme til men få en til at hjælpe dig så de ikke falder ned,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Camilla (Hørsholm) |
24-01-2001 20:42 |
|
Nu er det nok "kun" et klubstævne du skal til (al respekt for dem. Jeg har aldrig startet andet), og det ser da flot ud med hvide bandager!
Men har du lagt mærke til, at til større stævner er der ingen heste med bandager, for hesten må rent faktisk ikke starte med dem på!
Blot en tanke, så de er ikke "nødvendige".
Bortset fra det, så synes jeg at det er lidt besværligt med bandager (de er også møgsvære at få hvide igen*S*), for de glider nemt ned, hvis de er for løse og omvendt må de endelig ikke stramme!
Som du allerede har fået at vide 17 gange(+/-), så få én, som har prøvet det mange gange før til at hjælpe dig.
Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mille |
31-01-2001 14:16 |
|