|
|
| Foderplan |
|
|
Hejsa..
Jeg skrev et indlæg for noget tid siden ang fodring, jeg fik af vide det måske var en iden at få lavet en foderplan. Jeg forslog dyrlægen, men det var vist ikke det bedste..
Så er mit spørgsmål så:
Hvor kan jeg få lavet en ordentlig foderplan?? Og hvad kosten sådan en??
Mvh. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Foderplan |
|
|
www.salvana.dk, www.brogaarden-foderstof.dk - begge steder gratis med deres egne produkter.
www.horseconsult.dk - koster ca. 450 kr. men her får du lavet en uvildig foderplan af en dygtig foderrådgiver.
Tanja B., jeg m.fl. herfra har også foderberegningsprogrammer, en af os kan nok lokkes lidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
hejsa..
Jeg har været inde på den www.horseconsult.dk og læst hvilke oplysninger de skal have, men nu aner jeg f.eks ikke hvad hesten vejer osv. hvordan finder jeg ud af det?? For jeg vil enormt gerne have lavet en plan, da hun her om vinetern har det med at holde op med at spise og taber sig.. MEGET..
Mvh. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfatter:  |
jeanetteE |
| Dato:  |
13-12-2002 22:09 |
|
Hestens vægt m.m kan/skal dyrlægen gå ind i.
Min foderkonsulent kom dog selv ud og udregnede programmer, vægt, træningstid, kondition og alt hvad vi ellers kunne finde relevant.
Men det er ihvertfald en rigtig god ide at få en konsulent på, også med hensyn til evt. senere problemer som kan dukke op.
Godt med kyndig vejledning af en som kender hesten.
Vi har bla. lige måtte sætte min den ene på magnesiumkur da hun var meget "flagrende", med nu rigtig gode resultater.
Han er iøvrigt også gratis i vejledning ved brug af egnemærker.
Good luck fra
JeanetteE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Foderplan/Tina MJ |
Dorte |
13-12-2002 23:09 |
|
Hej Tina!
Jeg har tilladt mig at sende en mail til dig, ud fra du skrev du kunne lokkes med!
Mvh Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Du kan regne hestens vægt ud på følgende måde:
6,25 x gjordmål i cm - 625
og hvis det er en pony:
3,25 x gjordmål i cm - 185
Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
hejsa Malene..
Nu spørger jeg sikkert dumt, men gjordmål er det hele vejen rundt og helt oppe ved forbenene eller??
Mvh Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Else Gadgaard |
16-12-2002 04:45 |
|
Jeg har svaret på noget med vinterfodring m.m. længere oppe i det indlæg der hedder løsdrift.
Så hvis du er interesseret så prøv lige at kikke der i.
"Glædelig Jul !!!" M.K.H. Else.
:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!!!!"
{> "Kærlighed er uden vilje. Den falder lige så godt på en lort, som på en lilje!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet