Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min hest sparker i boksen..meget
Forfatter: 
Dato:  11-12-2002 14:25

Min hest har sparket så kraftigt i sin boks at hans ene bagben er meget hævet.

Jeg tog ham ud på en skridttur, og noget af hævelsen forsvandt, hvad kan der ske med hans ben, jeg tænker på om det kan blive kronisk, og udarte sig til evt. spat.

Er der andre der har "sparkeheste" og hvad gør i ?

Jeg har overvejet løsdrift til ham !
Venlig hilsen Gitte
Parfumeallergi ?

0
0
Svar på denne tråd

Re: Min hest sparker i boksen..meget
Forfatter: 
Dato:  11-12-2002 14:40
Hmm

Måske du skulle prøve at sætte noget op mod døren altså en eller anden form for tæppe eller halm et eller anden som kan beskytte hans ben imod stød!!
Indtil at du finder en løsning...!!!
Løsdrift er en kanon løsning, passer en hest som står nærmest som i en kostald altså det der med at de bare kan gå rundt...det er meget effektivt!

>o<GLÆDELIG JUL
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-12-2002 15:01
Hej Gitte

Det lyder som en rigtig god ide med løsdrift.
Jeg kan kun anbefale det.
Han giver jo udtryk for at han er utilfreds med at stå i boksen.

Mvh. Vivi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-12-2002 15:18
Hej Gitte
Der hvor jeg står har vi også nogle "sparkeheste," for at skåne benene har ejerne hængt store gummimåtter op, af den type man typisk bruger på fabrikker og lign til at stå på for at skåne benene. Det virker fint!
For ikke at skulle brodere hele boxen hænger de kun der hvor hestene sparker mest.

MVH Phe
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-12-2002 16:41
Hej

Jeg har set en hest som sparkede stortset heletiden i sin boks. Var heletiden halt da hun ødelagde sig selv af det. Alt blev prøvet hun kom i en endeboks hvor der blev sat plader op og der kom bildæk op inde i boksen. Det hjalp ikke. De prøvede også med kæder på bagbenene.

Så gjorde de følgende:
I stedet for at være på fold ca 3 timer hver dag kom hun på fold 8 timer hver dag (også vinter)

Alt havre blev fjernet og erstattet med byg og mere hø

Det virkede hun er idag from som et lam. Sparker ikke er blevet halt fri og let at ride.

Altså: Når hesten sparker skyldes det stres. Mere motion og mindre "varmt" foder giver en mere stres-fri hest og derved mindre sparkeri.

Hilsen Anne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-12-2002 14:02
Okay, selv om mine heste er ude i 8 timer. Lever næsten kun af wrap, så bliver der sandeligt sparket, når de er inde.8-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-12-2002 20:13
Springer en hest der oz har sparket meget, dog har hans ben aldrig været hævet vildt af det, men muren synes ikke det var så sjovt (og da heller ikke mig+ejeren da risikoen for at de smadrer deres ben jo er der)! Der blev hængt presenning op hvilket fungerede et stykke tid (indtil den havde vænnet sig til lyden; -den er jo ikke dum), nu har den tæpper oppe og det virker fint!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-12-2002 08:28
Tak for svarene, jeg sætter ham nok i løsdrift :-)
Venlig hilsen Gitte
Parfumeallergi ?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider