Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vaccinationer???
Forfatter: 
Dato:  10-01-2001 15:32
Hej Allesammen

Her er et dumt spørgelsmål. Hvilken slags vaccinationer skal min hest have og hvor tit?? Han er blevet vaccinatioeret mod influenza.

Håber i kan hjælpe. Hilsen Cille
0
0
Svar på denne tråd

Re: Vaccinationer???
Forfatter: 
Dato:  10-01-2001 15:58
Der findes ingen dumme spørgsmål - ud over dem der burde være stillet, men ikke blev det!!

Din hest bør være vaccineret mod influenza og mod stivkrampe. Normalt er det en kombinationsvaccination, så mon den ikke ER vaccineret mod begge dele? Spørg dyrlægen!

Den skal vaccineres hvert år. Første gang skal dne have en Basisvaccination der bliver givet som 2 vaccinationer med en måneds mellemrum - og derefter en gang om året. Hvis du tager ud til stævner skal du medbringe vaccinationskortet, der på forlangende skal forevises.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-01-2001 16:19
Med en gang om året menes der inden for 365 dage, så du kan ikke vaccinere på samme dato hvert år, ihvertfald ikke de år der er skudår.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-01-2001 18:48
Hej Igen.

Jeg er så glad for at i vil svare mig så hurtigt.

Og tak for svarene, jeg vil spørge min dyrelæge om han er blevet stivkrampe vaccinationer.

Hilsen Cille
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2001 14:37
Hej Charlotte, (Eller andre)

Min hoppe var gået "over tiden" mht. hendes influenza ... ca 2 måneder. - hvad har det af betydning. (Hun har det fint)...

Vrinsk,

Carin & Rica
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-01-2001 09:51
Det betyder at du ikke kan starte stævner

Om hoppen alligevel er fuldt dækket af sin vaccine må du snakke med dyrlægen om, da der formentlig er forskel på vaccinerne.
Hvis det var min ville jeg nu nok revaccinere alligevel - bare for at være sikker, og for at kunne starte stævner

Min dyrlæge sige at jeg ikke behøver at vaccinere mine katte årligt, at jeg sagtens kan lade gå 1½ år mellem vaccinationerne - det er indendørskatte og de bliver ikke brugt til udstilling, så derfor er det spild af penge at vaccinere årligt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2001 21:11
Det er den samme infuenzavac. hun har fået, bare ca. 2 md. for sent.

Stævner har jeg ikke så travlt med, da hun er i fol, - men med revac. - mener du da at jeg skal få dyrlægen til at give hende en basis vac. igen ?

Vrinsk,
Carin, Rica & "Baby"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2001 21:02
Hejzan.
At man har sprunget 1 år over i vacc. har ingen betydning, med mindre man rider stævner......
Hvis man kun vacc. mod stivkrampe, som jeg gør med 2 af mine, er det nom hvis de er basisvacc. 2 gange. Dvs. "nu" og senest 1 md. efter.... Derefter er det kun nødvendigt hvert 4. år (kun med stivkrampe)
Er det den fulde vacc. er det hvert år hvis man rider stævner, derudover sker der altså ikke noget hvis man skulle springe 1 gang over......
Dok. ved min dyrlæge pr. d.d.
rap-rap-rap
Rikke And
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2001 09:44
DU BLIVER NØDT TIL AT REVACCINERER, DA DET KAN SES I PAPIRENE AT DU IKKE HAR OVERHOLDT VACCINATIONERNE, OG SÅ VIL DU BLIVE UDELUKKET FRA STÆVNER(OGSÅ D-STÆVNER) FREMOVER, SELVOM AT DER ER GÅET ET ÅR ELLER MERE SIDEN DU "SPRANG" 2 MND. OVER.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2001 09:47
Det er kun lige her for nyelig at hun har misset sin vaccination ... hun skulle have haft det i slutningen af september ... og hun fik den i december....

Kan man få hende basisvacineret igen ? - så hun kan starte stævner ?

Vrinsk,
Carin & Rica
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider