Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Shirehest
Forfatter: 
Dato:  01-12-2002 12:57
Hejsa....

Jeg har haft emnet oppe før om shireheste men det var på hyggesnak.Og derfor kommet på nogle flere spørgesmål:-)

Og der er jeg så kommet frem til nogen spørgesmål:

1: Hvor meget skal en Shirehest have i foder om dagen?

2: Er det dyre at få en shriehest skoet eller beskærret end en "almindelig" hest?

3:Hvor stor skal en sadel være til en shire er det en man kan købe i alm. heste forrestinger eller skal de special laves?

Håber at der er nogen der vil være søde at svare på min spørgesmål

På forhånd Tak

Tine
0
0
Svar på denne tråd

Re: Shirehest
Forfatter: 
Dato:  02-12-2002 09:29
Den skal nok have omkring 8 fe. pr. dag til vedligehold og dertil efter hvor meget den rides.

1 FE er CA. 0,8 kg. havre eller 0,5 kg. hø så en shire er formentlig rimelig dyr at fodre på.

Beskæring koster sikkert omtrent det samme, muligvis er skoene lidt dyrere, men det kan ikke være meget, hvis den ikke går med specialsko.

En shirehest er ikke specielt bred i forhold til dens størrelse, så den kan formentlig godt gå med en standardsadel i max. bredde, men det er selvfølgelig individuelt fra hest til hest.
0
0
Svar på denne tråd

Skoning af Shirehest
Forfatter: 
Dato:  02-12-2002 15:30
Jeg har læst et sted, at skoning af de store arbejdsheste er særdeles dyr, da de skal have specielt fremstillede sko. Og ikke mindst er det meget svært at finde en smed, der vil påtage sig opgaven.
Hilsen WinnieGør livet til en fest - rid islandsk hest:-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Skoning af Shirehest
Forfatter: 
Dato:  02-12-2002 16:30
Der er vel ikke andet for end at spørge smeden, om han tager ekstra for en shire - hvis det bare er beskæring kan jeg i hvert fald ikke forestille mig nogen fornuftsgrund til, at det skulle være væsentligt dyrere.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-12-2002 20:20
Hej
Jeg ved fra min smed, at mange smede helst ikke orker store de koldblodsheste, da de er for tunge at tumle med, hvis de ikke stå ordentlig.
Min egen tinker er ikke ret stor kun 145 cm i stang.
Hun bruger str. 6 i sko, det er pænt stort(der findes 2 forskellige serie-størrelser), men det er ikke det værste, det er at smeden skal omforme hele skoen da min hest er meget bredhovet. Det syntes han er trals, og hvis min lille koldblodshest ikke stod pænt, og var hun faktisk også for tung at tumle med.

Hilsen
Renée Just
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-12-2002 08:23
Renee, der er jo sådan noget, der hedder opdragelse og træning - det bruger man inden smeden kommer, så bør det ikke være en undskyldning for ikke at sko hesten.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-12-2002 10:53
Jeg ved fra samtaler med min smed at han ikke tager sådanne "tunge"heste ind uanset hvad. For som han siger, så er det først efter at han har skoet/beskåret dem at han finder ud af at de er uopdragne. Og hans argument er at hans muskeler og krop er trænet op til at klare "almindelige" hestes ryk ikke dobbelte heste (vægtmæssigt).

Mvh.

Trine SH
Don't eat anything bigger then your head! - Miss Piggys slankeråd.
0
0
Svar på denne tråd

Re: TinaMJ
Forfatter: 
Dato:  03-12-2002 17:20
TinaMJ
Jeg ved godt at hesten skal være opdraget ang. smed. Det er min også, men når man starter med en 3års der aldrig har fået ordnet hove, så er én gang jo den første gang, og der er også noget tilvænning.
Men som sagt ville min smed ikke ordne min hest, hvis hun ikke stod bare nogenlunde ordenlig, for det er hun simpelhen for tung til at tumle rundt med. Jeg har haft den samme smed hele tiden, så det var også ham der ordnede hende første gang.
Hilsen Renée Just
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider