Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækkener
Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 10:12
Hej

Jeg har lige et pat dumme spørgsmål til jer der allerede har en hest.

Hvilke dækkener er abosolut et must ??? og hvilke er ikke ?

Hvornår skal man bruge disse ? - efter/før regn, på stald osv.

Hvor er de billigst og bedst ?

Hvad str. skal man cirka have til en hest, af tung race (tinker) på ca. 155 i stg. / hvis i ved det ?
Vi ses på heste-nettet !
0
0
Svar på denne tråd

Re: Dækkener
Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 10:22
det hele kommer sådan set an på om din hest danner meget vinterpels og om den sveder meget når du har redet!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 10:52
Mener ikke der en nogen dækkener der er et must, da det afhænger af hesten og brugen af denne...

Men et godt regndækken kan altid bruges:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 11:09
Ok, jeg må bare vente til at jeg får ham....

Vi ses på heste-nettet !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 11:49
Jeg vil sige at hvis hesten skal have dækken på, er det normalt at hesten har et udedækken og et indedækken, og hvis den har svedt meget tar du et sveddækken på, og når den er tør ligger du dit indedækken på...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 14:01
Chiva:

Mht. størrelsen på dækkenet kan du ikke regne med noget som helst, så længe det er en tinker;-) Athos bruger 115 i dækken og han er 145 istg. (LÆS: III´er størrelse!!), Renée´s Rikki bruger 135, og TinaU´s bruger 125 (har jeg ret Tina??). Alle hestene er 145 istg, og bruger 3 vidt forskellige størrelser, så prøv dig frem!

Dækkener er naturligvis intet must hvis hesten har en ordenlig bamsepels, men ellers får du nok brug for et skridttæppe, overgangsdækken og et vinterdækken. Og så er det en god idé med et sveddækken som hesten kan stå lidt med til den bliver tør og får sit almindelige dækken på.

Donia, som har en koldblod og som er STOLT af det :-D

Så er min præsentation blevet opdateret med lidt billeder
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 14:04
min hest går kun med dækken når vi skal hjem fra ridehallen, og når det regner og blæser meget... jeg synes det er bedst han får en vinterpels...:-)

Held og lykke...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 14:41
selvfølgelig er det det.. MEN min hestr står med dækken , og det er fordi at hvis han ikke får dækken på så får han en stor vinterpels, og jeg synes det syndt, for jeg rider imelig hårdt, så sveder han sådan, og har svært ved at live tør, og det er også hårdere for ham.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 19:46
Donia: Nej, hun skulle faktisk op i et str 135. Jeg har lige købt et lækkert brugt regndækken til hende og hun var så fin:-)

Chiva: Hvis vil have dækken på ham så skal du nok bruge et overgangsdækken og et vandtæt vinterdækken. Og et fleecedækken er nok også en god ide. Det kan du bruge både som skridttæppe og sveddækken.

Nu får du ham jo omkring marts og du vil have rigelig tid til at ride ham op så han er i god form til næste vinter. Dvs du kommer til at ride en del i ridehuset næste vinter. Så ville jeg nok lægge dækken på ham til næste efterår.

Jeg kommer ikke til at ride så meget her i denne vinter så Tallulah behøver ikke at blive klippet. Men næste efterår lægger jeg dækken på hende, for hun får den dejligtste vamsede pels og det er ikke så smart at stå med en svedt hest:-(

Hilsen Tina

...Nu med flere billeder:-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider