Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ormekur
Forfatter: 
Dato:  10-11-2002 11:27
Skal man have gødningsprøve af sin hest/hunds afføring, får at få udleveret en ormekur, eller er der en anden måde, når man selv ved at dyret har orm??;-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ormekur
Forfatter: 
Dato:  10-11-2002 12:11
Hejsa!

Jeg mener du skal have en gødningeprøve på dine dyr - specielt heste for at få en ormekur.

Mange dyrlæger forlanger det pga. misbrug med ormekur og ressistens på ormene - Nogen dyrlæger er dog også ligeglade med dette - kender 2 der ikke tager gødningeprøver på deres heste når de får ormekur - men kontakt dyrlægen og spørg ham - det vil jeg mene er letteste for at give dig et korrekt svar.

Gitte
;-DGitte*LJ*;-D
{>http://home19.inet.tele.dk/littlejohn/{>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-11-2002 12:47
Du skal ikke aflevere afføringsprøver på hund og kat, det får du udleveret ved dyrlægen.
Derimod skal du de fleste steder aflevere en gødningsprøve fra din hest for at få udleveret en ormekur. Men hvis din hest har symtomer på orm, kan du godt få en uden, ihvertefald hos min dyrlæge'

mette

KIG HER rigtig meget rideudstyr sælges meget billigt. Opdateret 4.11.2002 med mange flere ting. Kig jævnligt da jeg ofte opdaterer. http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/read.php4?f=9&i=22012&t=22012
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-11-2002 17:56
eller du kan købe dem i sverige eller på www.divorza.com........

Men i følge dansk lov må din dyrlæge kun udlevere en ormekur hvis han ved hesten har orm. men mange dyr´læger giver dig en alligevel hvis du spørger.....specielt de små landdyrlæger.

Reglen er lavet for at man ikke skal skabe resistens blandt hestene, så derfor ønsker man kun at behandle når ormene er tilsetde, og ikke konsekvent flere gange pr år som mange normalt gør.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider