Hej!!
Mine heste er lige nu inde om natten og går på fold om dagen - ´men om sommeren går de ude døgnet rudt hvis vejret ellers er til det!!

vi har ikke så store folde, så de skiftes til at gå på 5 forskellige folde om sommeren....om vinteren går de på 2 folde hele tiden, så græsset på de folde bli'r holdt nede!
når det så om foråret græsset er vokset op, kommer de på de folde om dagen, og om natten kommer de så på deres 'vinter folde'.
Hvis der er 'meget' græs på foldende, kommer de til at gå der et par timer og så lidt mere og lidt mere, så de gradvis kommer til at vændes til det saftige græs!
men hvis dine heste aldrig endnu har haft forfangenhed, behøves du ikke at være meget, meget præcis med tilvendingen til sommer græsset!
Men du skal nok vænde hestene lidt til græsset, og skære mere ned på foderet jo mere græs de får, hvis det er megningen de ikke skal have foder om sommeren!
men du skal nok holde lidt øje med hestene, hvis de kommer på store folde med MASSER af sommer græs, da (hvis de ikke er vand til det, hvis de fek.s. har stået på stald om vinteren det meste af tiden) de ellers let kan få kolik eller forfangenhed, af det meget friske sommer græs!!!
Men held og lykke med det!
kNUZZ MaJ & hendes prullere!*Rid travhest*

*jeg har en Uldtot...min bamse...min shetlænder*