Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sveder i stalden
Forfatter: 
Dato:  26-10-2002 22:18
Hej
Min fjordhoppe er begyndt at svede, når jeg sætter hende i boks om aftenen efter en hel dag på fold. Hun har godt nok en megaflot vinterpels, men min stald er meget stor, og der er kun 2 heste. Ventilationen er i top, og stalden er ganske kølig. Hun bliver ikke redet for tiden pga. en skade, så det er ikke pga. eftersved pga. ridning. Kan hun simpelthen have det for varmt pga. den store vinterpels?? I nat var jeg oppe flere gange, da jeg eventuelt troede, hun var ved at blive syg. Men hun havde det fint, spiste og hyggede sig. Hun er våd på halsen og ved gjordlejet og hen ad maven.
Er der andre, der oplever det sammme med deres "vinterpels"heste?
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Re: Sveder i stalden
Forfatter: 
Dato:  27-10-2002 09:31
Jeg kendte engang en pony, som hvde det samme problem med at svede helt vildt i stalden. Den blev simpelthen klippet, ikke helt kort, men så den havde 5 milimeter tilbage. Og det hjalp meget. Den var stadig (for) varm, men ikke svedig..

Knus fra Vinnie_M
(Som har fået opdateret sin præsentation den 20/10.)
*** En mand uden en kvinde er som en fisk uden vand...!! ***
Citat: min far...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2002 22:30
Hej!

Jeg har haft samme problem med min fjordhest i andre stalde, hvor han har stået. Der har simpelthen været for varmt til ham med hans vinterpels. Han har måttet reguleres med dækner, en vinter desuden med klipning på halsen osv. Hvor han står nu er stalden kølig ( ret smart, da mine andre heste er en islænder og en shetlænder, så de har samme behov for temperatur og føler sig alle godt tilpas og er hverken kolde eller våde af sved.
Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2002 11:22
Jeg synes du skal lade din hest blive ude døgnet rundt vinter såvel som sommer - selvfølgelig med mulighed for læ i et skur eller lignende. Det er langt det sundeste for en robust hest som en nordbagge. Den sveder jo i stalden fordi den har det for varmt, og det er da ikke rart...den er designet til udendørsliv - det må være det samme som hvis man beholdt sin tykke vinterjakke på indendørs i huset. Har selv islændere og en fjordhestekrydsning, og de har altid gået i løsdrift og hygget sig gevaldigt med det. Det er vigtigt at lægge mærke til, at hestene rent faktisk foretrækker at være udenfor selvom det regner og blæser. De bruger egentlig kun stalden når der fodres.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Re: Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2002 11:53
hej.
jeg har samme problem med min ismule.
når jeg har redet hende står hun og sveder under sin tykke pels så vi klippede hende i figur(dvs. at hun har ligesom et tæppe af hår tilbage)
så nu er det blevet bedre.
når jeg ikke red hende var hendes dækken vådt hen ad begge sider.
vi har desværre ikke mulighed for at sætte dem ud hele døgnet med i dagtimerne er de ude.
klipning er en udemærket løsning.

hilsen anne*rigtige "horse lovers" har heste i alle størrelser*;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-10-2002 00:25
Kan du mon ikke lade hende sove ude om natten bare til det bliver frostvejr. Hun kan jo tilsyneladende sagtens holde varmen, så hvorfor ikke lade hende stå ude til der er koldere i stalden? Mine to NewForest blandinger sover stadig ude sammen med deres araber og traver venner... Bare de har et skur kan det sagtens lade sig gøre... ikke at de bruger det!

Mette - som endnu ikke er fyldt 16, hvis hun selv skal afgøre det.. Jeg nægter i hvert fald at ride andet end mine dejlige ponyer!!

Mød mig og mulerne på vores flotte nye hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider