Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ka jeg godt sætte dem ned i hø??
Forfatter: 
Dato:  26-10-2002 17:38
HEJSA mine heste skal have et nyt stykke græs imorgen, men som sagt er de på kur,ihverfald den ene min valak.nu hvor de får det nye græs kan jeg så ikke skærer noget ned på høet om aften?halm hvor meget feder det? HILSEN LOUISE
0
0
Svar på denne tråd

Re: ka jeg godt sætte dem ned i hø??
Forfatter: 
Dato:  26-10-2002 18:44
Hej Louise

Der er næsten intet foderværdi i græsset nu .
Så det er ikke nødvendig at skære i høet .

Jeg tror ikke har en hest kan æde så meget halm at de bliver fede af det , men de nogle af dem kan da godt få en oppustede vom af det.

Hilsen Illum
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2002 19:11
Skær aldrig ned på stråfoder som hø eller halm. Skær hellere ned på krafrfoderet. Lad evt. helt være med at fodre med kraftfoder den eller de dage det er aktuelt. Selvfølgelig skal ponyen eller hesten lige have sine vitaminer og mineraler blandet op i en håndfuld foder.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-10-2002 00:29
Har jeg ret hvis jeg tror at de kun får hø og halm ud over græsset? Du kan godt sætte dem lidt ned i hø, det ville jeg gøre. Det er svært at sige noget når man ikke ved konkret hvor meget de får nu og hvor stort et stykke græs de skal have, men jeg ville nok skære ca 1/3 del fra lige i starten og så sætte dem op igen når de har ædt det værste af græsset...

Halm har ca den halve foderværdi af godt hø. Alm godt hø indeholder ca. 0,5 FE/kg, byghalm 0,25 FE/kg. Hvede/havre/rug-halm er en lille smule mindre svinger mellem 0,21 og 0,24 FE/kg mener jeg

Mette - som endnu ikke er fyldt 16, hvis hun selv skal afgøre det.. Jeg nægter i hvert fald at ride andet end mine dejlige ponyer!!

Mød mig og mulerne på vores flotte nye hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-10-2002 12:44
Det er som regel ikke ret godt at skære foderet helt væk...

lad være med at ændre på dens daglige rytme, før du ser at der sker ændringer!!

If it ain't broken.. don't fix it!!

-miki-

:-D Man må tage skrammerne som de kommer
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-10-2002 14:42
Heste skal selvfølgelig ikke leve helt af græs nu, men der er altså stadig en masse næring i mit græs, med mindre ukendte og suspekte personer fodrer mine heste mens jeg ikke er hjemme, får de er langt fra oppe på fuld foderration, men stadig er de smælderfede - så skær den lidt ned i hø, og så se, om den taber sig eller tager på. Du kan evt. tage dens gjordmål hver dag, så kan du se om den tager på eller taber sig, før det bliver for slemt - men de første dage vil gjordmålet givetvis blive større, da de sikkert bliver mere oppustede af græsset så se lige tiden an en uges tid.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-10-2002 21:56
HEJ jeg ved ikke om i misforstod mig,hestene lever selvfølige ikke kun af græs og hø, de får fuldfoder fra ole b knudsen.det er bare sådan at de er noget kraftige og så har jeg fået atvide at jegg skulle skærer ned på høet. hilsen louise
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider