Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Majs - i århus/Horsens/Odder
Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 13:22
Hejsa
Overvejer at afprøve majs til Morgan, for at han evt. kan sættes lidt ned i havre. Men hvor fåes det henne og hvad koster det ? Hvor meget skal/kan man give ? Og kan man få det som knust/ i flager, da Mogge jo er en lidt ældre herre med mindre gode tænder.
MVH Charlotte

>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Re: Majs - i århus/Horsens/Odder
Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 15:01
Hej Charlotte

Jeg vil tro du kan købe majs hos foderstoffen i Malling.
Der findes både ubehandlede hele majs, knækkede majs og majsflager som det dyreste.
Majs er mere energirigt end havre, så derfor kan man ikke erstatte 1 kg havre med et kg majs - jeg ved ikke hvor meget mindre der skal fodres....

Priser:
Eksempelvis koster 15 kg varmebehandlede majsflager 85 kr hos St.Hippolyt.

Håber det hjalp dig lidt!
Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

Re: Majs - i århus/Horsens/Odder
Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 21:10
Jeg køber majsflager i LH-foder (Lading/Sabro). Der koster det 80,50 + moms = 100,63 kr. for 25 kg (det er en alm. stor sæk).

Selv fodrer jeg med majsflager for at få sul på Marcant, som jo er unghingst. Det kan som bekendt godt være svært at fodre på sådan én, men med majsflagerne kan jeg let regulere det - resulatet ses næsten fra dag til dag (nåh ja, overdrivelse fremmer forståelse; så fra uge til uge da!). Havre gør i denne sammenhæng ingen forskel - jeg kan hælde uendelige mængder på ham til ingen verdens nytte...

Som jeg fodrer/supplerer med det har jeg i en sæk nok til lige knap 2 mdr. - i 'hårde' perioder vel sagtens ca. 1½ - hvilket jo så må svare til mellem 400 og 550 g. pr. dag ~ målebæger-dosis ca. ½-3/4 liter (evt. 1 hel liter fordelt over flere måltider).

Håber, du kan bruge det til noget!?
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak :o)
Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 21:44
To gode svar, så nu har jeg lidt at gå efter, når jeg skal ud at handle ind til den kræsne gamle herre ;-D
Så håber jeg, at jeg kan se ham tage på fra dag til dag - om ikke andet er håbet da lysegrønt ;-)
MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige:
Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 22:48
Ellers skulle "16+" i øvrigt være et godt opfedningsprodukt til ældre heste...

Pøj-pøj med projektet!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Glemte lige:
Forfatter: 
Dato:  23-10-2002 15:57
Hejsa SG MARCANT
Jeg har haft gang i 16+ fra D&H, men Morgan er altså blevet træt af det efter 2 måneders opfedning samtidig med sommergræsning. Jeg kan da godt få ham til at spise det - hvis han nu ikke får noget andet foder ! Suk at have en kræsen hest er en kunstart ;-D
Så for tiden er havre det foretrukkene basisfoder for Herren.
Men ellers tak for rådet.
MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Re: Glemte lige:
Forfatter: 
Dato:  24-10-2002 12:54
Jeg vil anbefale du bruger majsflager, det er den form for majs hestene allerbedst kan optage. Jeg køber det hos Farmland i Randers, men vil tro du kan købe det hos de fleste foderstoffer... Prisen ka jeg desværre ikke huske...

Knus Tine:-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider