Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad gør jeg...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2002 11:47
I Randers er der en mand der kalder sit fjordheste opdræt for Bakkely. Før i tiden da jeg boede i byen, komjeg forbi der hver dag. Sagen er at om sommeren går hans ca 20 heste på folde med masse farligt skrammel, hingstene ligner stadige en plag trods de er 4 år pga dårlig foder. I vinteren 2000/2001 døde der på mystisk vis tre heste som han bare lod ligge i stalden indtil en bekendt ringede til dyreværnet.Han fik påbud om at skaffe sig af med dem, og ryde op i "stalden", hvor hestene bare gik på ingenting, og kun fik det mest nødvendige foder. Siden er den bekendte gået ned og hjælpe ham nu og da, men det er ikke nok... der dør stadig heste, måske pga infektioner, orm, jeg ved det ikke. Man siger at de har valgt at give ham en chance, selvom han selv siger at han ikke kan overskue det længere. Kan det passe at man bare skal se til at hestene bliver dårligere hvert år,uden at de gider at gribe ind? Nu er jeg flyttet til en anden by, men har stadig kontakt med den bekendte der hjælper ham, men føler mig så hjælpeløs når mine nødråb bliver overhørt. Hvad gør jeg...??:-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvad gør jeg...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2002 12:11
Jeg kender det præcis! Passede hest for sådan en "flink" fyr... Mit råd er enten at få en til at passe hestene og hjælpe dem eller ringe til dyreværnet igen, for han vil ikke ændre sig.
At den bekendte hjælper "en gang i mellem" er naturligvis 100% utilstrækkeligt.
Nu du bor i en anden by, kan du jo heller ikke selv passe dem. Det mest oplagte må være at gribe knoglen... Vil han ikke sælge de stakkels heste?? Hvorfor har nogen dyr, når de ikke har forstand på dem??? Ikke at de ikke kan lide dem, det ku' "min" ponys ejer i hvert fald... Den måtte ikke sælges, den skulle dø der, sagde han - jo, det var den sørme også lige ved, hvis jeg ikke havde grebet ind!!!

Lone, der snart er træt af ikke at vide alt det, andre ved... :{-(

>o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-10-2002 19:20
Hej Bine,
Jeg synes du skulle ringe og tage en snak med Axel Sørensen fra Alle dyrs ret. Han kan om nogen hjælpe de stakkelse heste.
Her er hans kontaktoplysninger:
Tlf.36494503 - Mobil 28104503

--Annette

Advarsel mod en kendt dyrlæge, tjek denne side
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 11:01
Hej. Dyreværnet blev tilkaldt af mig i 2000, og siden er der jævnligt blevet tilkaldt fra andre dyre-elskere incl mig, men de siger at de ikke kan gøre noget, da han har fået den chance, og han hver gang lover at gøre noget ved det. Han sælger gerne sine heste, men til en pris som ingen vil give for en syg hest eller en hest der ikke er passet. Han vil ikke lade piger passe hans heste, da han mener at de ikke har forstand på det, og i øvrigt ikke kan se hvorfor han skulle lade piger komme og luske rundt i hans "stald".Det var det svar jeg selv fik i 2000 da jeg tilbød at hjælpe, og det svar alle andre får. Den bekendte får kun lov, da han og familien købte deres første hoppe der i 1994... i mangel af bedre viden.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider