Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mad olie
Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 22:18
hej!

har fået at vide at jeg skal bruge madolie til at fede min hest op med, men er det alm. madolie som vi bruger derhjemme??? og skal det hældes sammen med fodret, og hvormeget skal der til????
jeg giver ham lige nu Valset havre + hel havre + melasse, i sammenråd med dyrlæge, men melassen gir` jo energi og så forbrænder han det jo bare igen, han er jo en helt energi-bombe at komme ud på!!!!

hilsen Sanne & lillebror!{>
0
0
Svar på denne tråd

raps el. soya
Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 23:31
Jeg tror at soya olie er det mest " normale" til heste - det er ihvertfald det de fleste foderproducenter bruger og anbefaler.

Selv bruger jeg rapsolie - det er det billigste jeg kunne finde.

Min hest får en dl om dagen hældt over foderet. Hun får det som erstatning for havre ( dvs. så hun får tilført noget energi istedet for så meget havre ).

Hvis det er til opfedning tror jeg sagtens du kan give 2-3 dl om dagen, men bare husk at olie er en enrgikilde til heste.

Synes desuden jeg har læst at alle planteolier er okey til heste. Olivenolie brød de sig vist bare ikke om!

"Mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges
0
0
Svar på denne tråd

Re: raps el. soya
Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 09:19
Almindelig olie fra Netto kan bruges ex. raps eller majs olie, du hælder det bare ud over hans foder. Ellers kan du købe soya olie på foderstoffen de har det i dunke til en fornuftig pris.

Personlig synes jeg, at du skal købe majsflager eller microniceret majs istedet for, det kan du købe i en sæk 15 kg til omkring 120 kr. Det må ikke være hel majs da heste kan blive syge af det. Det blander du bare i dens foder.

Caro

"A good horse is never a bad color"
"Horses never lie"
"Considering the horse" af Mark Rashid.
(Y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 15:40
Hmm... Jeg gir da os hyppen rapsolie, men da ik som erstatning for havren... Jeg gir os ca. 1 dl over havren og tilskudsfoderet...
Miss Snitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 16:02
Hejsa
Hvis man skal give meget olie til hesten, og den nægter at æde det i foderet, så er den en god ide at hælde det over høet. Så røg det hvert fald ned hos min gamle dreng.
MVH Charlotte

>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 22:30
Har altid brugt soya olie.

Et lille tip, køb ikke soyaolie i rideudstyr forretnigerne, så bliver du hurtigt fattig. Det billigeste er at købe det på nærmeste mølle eller i Metro.

Camilla

Underskriftsindsamling mod pony karusselerne... Læs mere her. http://www.weo.org/projects/petition.htm
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 23:14
Hejsa

Har spurgt dyrlægen mht. olie (anbefalede majs eller soya). Dyrlægen fortalte bl.a. af mange heste har brug for et C-vitamin tilskud, når man begynder at blande olie i maden.

~Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-10-2002 21:31
Uanset type - soya, majs, vindruekerne mm så er det lige godt og lige fedende.....MEN smagen er ikke den samme, så hvis det kniber med at få den til at spise det, så forsøg med majs olie - den skulle ifølge Brogårdens dyrlæge smage bedst. Du starter med 3 spsk og ender med ca 2-3 dl i løbet af ca 3 uger - hvis det går hurtigere ender det med diarre.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider