Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vinterpelsen røg sig en tur!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 10:46
I går blev Cherocco klippet!

Hun lignede nærmest et rya-tæppe, så det var tid til at finde klipperen og termodækkenet frem ;-)

Grunden til at jeg klipper hende er, at hun har bøvlet meget med for høje muskelværdier (og som følge deraf nyreslag), så jeg tør ganske enkelt ikke tage nogle chancer med en langhåret hest, der sveder, bliver kold o.s.v. - så jeg klipper hende hvert år.

Jeg lader hende dog gå med pelsen så lang tid som muligt (hun lagde vinterpelsen til for en del uger siden) - og klipper hende inden det for alvor bliver koldt.

Har købt et nyt udedækken til hende (Shire) - så hun kan rigtig hygge i en vamset \"dyne\", når hun er ude på marken *SSS*

Hilsen Jannie

E-mail   Jannie's website   ICQ   Cherocco's website

0
0
Svar på denne tråd

Re: Vinterpelsen røg sig en tur!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 10:52
Hold da fest - moderationshastigheden er godt nok i top i dag!!! Jannie - jeg sad lige og bryggede et lille svar på dit grrr-indslag over moderationen på hyggen - men da jeg trykkede send, var både dit og mit indslag forsvundet pist ud i den blå luft!!!

Moderationen (eller lad os kalde den censuren) grænser vist til vold mod ytringsfriheden i dag.

Oh well - jeg ville bare skrive til dig, at jeg bestemt synes, det var et hyggeligt (!) indslag. Som jeg ser det, hører SPØRGSMÅL om røgt og pleje til på røgt og pleje, mens små "historier" (som din) hører til på hyggen. Men jeg er jo også bare en subjektiv og uvidende bruger ;-)

Med venlig hilsen - og lidt fis og ballade...

Rikke5 :-)

Der er ingen virksomheder, der ødelægger miljøet for sjov - de gør det for penge!!
0
0
Svar på denne tråd

Øhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 12:32
Nu står der jo skriv om hvordan du passer din hest under Røgt og Pleje. Så emnet er ved ok her.
0
0
Svar på denne tråd

Hallo!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 12:38
Man skal da ikke nødvendigvis stille et spørgsmål her. Prøv at kigge på listen overf fora, der står under Røgt & Pleje at man kan fortælle om hvordan man passer sin hest; ligesom der er gjort i indlægget her.

Det kan jeg da ikke se noget galt i.

Jeg ville også vælge at klippe min hest hvis den havde nemt ved at få nyreslag.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hallo!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 14:18
Tja, hvorfor skulle de dog også lade er enkelt hesterelateret emne slippe ind på Hyggen... uha, det kunne være farligt, tænk om vi gav os til at tale om heste derinde ;-)

Min mulle er ikke klippet, han bliver det heller ikke hvis jeg kan undgå det, da jeg fortrækker at ride udendørs uden at vi skal iføres alt for mange dyner. Men hvis han ender med at ligne en shetlænder i størrelse XXXL kan det jo godt være at jeg ombestemmer mig ;-D
..........it takes two, to pull!
0
0
Svar på denne tråd

Sundancer
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 16:07
;-)

Jeg har mulighed for at ride i ridehal, da vi har en der hvor min hest er opstaldet - men jeg (og hesten!) foretrækker at ride udendørs, så længe bunden tilbyder det!

Vi har en meeeega stor god udendørs sandbane, som bliver bedre og bedre, jo mere "smat-vejr" vi får (sæ'fø'li' er der grænser...) på omkring 60 x 80 meter, hvem vil ikke foretrække den fremfor en ridehal på 16 x 40 meter 8-)

Jeg har et stort lækkert uldent vamset tæppe, som hun har på under ridningen - så hun skal nok holde varmen :-)

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Re: Sundancer
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 18:58
Nåja forresten, godt I bragte emnet på bane! hvad gør I hvis hesten går i chok når man klipper? Har været udsat for at hesten pludselig rystede totalt, vendte det hvide ud af øjnene og drattede om! Pyha! Så hun fik lov at ligne en kæmpe godmodig bamse, indtil vinterpelsen faldt af den naturlige vej! Men giver I den et skud beroligende eller hvad??
Jeanne & Xan
0
0
Svar på denne tråd

Et godt råd til barbering - Jeanne
Forfatter: 
Dato:  14-10-2002 19:27
Hej.
Når jeg har klippet min hest, har jeg striglet den godt først. Mens jeg striglede har jeg sagt underlige klippemaskinelignende lyde (synes jeg selv), og lavet alle mulige mærkelige bevægelser med striglen (frem - tilbage - op - ned).

Herefter har jeg tændt for klipperen et stykke væk fra hesten - slukket den igen - taget den med hen til hesten - kørt den slukket på hesten - gået lidt væk igen - tændt den - hen til hesten tændt - hvis hesten virkede skræmt har jeg slukket den igen og kørt den rundt på kroppen slukket - gået væk - tændt den - osv osv osv indtil jeg kunne klippe hesten over hele kroppen. Denne metode tager MEGET MEGET MEGET lang tid, men jeg synes det har virket. Samtidig er man blevet færdig med en rolig hest.

Mvh. Pia c",)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Et godt råd til barbering - Jeanne
Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 10:41
Første gang jeg skulle klippe Cherocco var hun 5 år (hun er 13 år i dag). Jeg havde givet hende Plegasil (efter aftale med dyrlægen), men hun vågnede brat da jeg tændte klipperen...

Vi prøvede at lægge en bremse på hende - men nej... Hun var ikke til at berolige - så vi fik dyrlægen til at komme ud for at give hende en sprøjte...

Dyrlægen gav hende en dosis, som en hingst får når den skal (stående) kastereres - men vi måtte opgive...

Hoppedyret gik AMOK midt på staldgangen, når klipperen blev tændt - også selvom den ikke var i nærheden af hende...

Den dag i dag - kan jeg stille hende på staldgangen (uden grime - hun er ikke bundet...) tænde for klipperen og gå igang med at projektet!

Hun ikke så meget som vipper med ørerne, eller viser tegn på angst - faktisk står hun og halvsover mens jeg klipper hende!!!

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 17:53
Okay, tror nu nok jeg vil prøve Pias forslag inden jeg sprøjter alt muligt´i hende... Men det er ihvertfald temmelig skræmmende, når hesten pludselig bare dratter om, og ligger med de vildeste kramper! Pyha...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-10-2002 11:05
Jeg brugte også samme "metode" som den Pia skriver - og fik min hest overbevist om, at klipperen ikke var et "heste-ædende-monster"!!! ;-)

Men det kan godt tage tid - så væn hesten til den lige så stille hver dag...

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider