Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvidløg og olie til føl?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 19:48
Mit spørgsmål er såmen bare om man må give et føl på 6 mdr. hvidløg og olie i foderet, selvfølgelig kun en lille bitte smule? Hvad med æbler og gulerødder , kan de tygge dem allerede nu? Håber ikke i ryster på hovedet af mine spørgsmål , men jeg har aldrig haft et lille føl før. Knus Heidi :-D
0
0
Svar på denne tråd

Det kan du
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 20:07
roligt gøre. Har nu aldrig selv givet mine føl olie. Det der er vigtigt du er opmærksom på er, at han ikke bliver for tyk, da det næsten er det værste der kan ske. Med hensyn til æbler og gulerødder, så har vores føl spist det siden de var helt små, og det ryger ned med stort velbehag. Jeg laver dem gerne til i nogle mundrette bider, men det er nok mest bare for min egen skyld. Synes det så er nemmere for dem at spise dem ;-D Så giv ham endelig en masse gulerødder. Vil lige indskyde nu du er førstegangs føl ejer, at det er vigtigt du finder en god føl foder, hvor han er dækket ind med de vitaminer og mineraler han har brug for. Det "sparker" dig i røven senere, hvis han er i underskud af det i hans opvækst ;-) Held og lykke med det. De små føl er så vidunderlige at omgås :-)
Hilsen Camilla

www.ac-arabians.dk
0
0
Svar på denne tråd

Diablo er 7 måneder
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 20:09
nu og han skal til at i gang med at have hvidløg i foderet! Hvis han ikke holder huldet i løbet af vinteren, så skal han have olie (ifølge den foderkonsulent der har lagt min foderplan). Så det kan du sagtens give den. Jeg ved ikke om de kan spise gulerødder og æbler, men du kan jo altid prøve! Diablo spiser det ikke endnu, men der er jo forskel på hvad de kan hvornår. Han spiser ikke engang hestebolcher endnu! Linda.
Mange ting sælges - se mine annoncer på MP, eller se i min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

sagtens...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 21:12
Som ovenover skrevet kan du sagtens give både hvidløg og olie nu men pas på den ikke bliver for tyk... Det er ikke godt.. Det vigtigste er at han får masser af hø og et godt foder ved siden af uden stivelse. Jeg foder mine plage med regulator complete, soyaskrå og hvidløg, kalk, og olie. og de ser meget fine ud.. Held og lykke med den lille
Stald Rohan.
0
0
Svar på denne tråd

hej ---
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 11:03
mine følle spiser fast foder fra de er 1 md gamle. Der begynder jeg at give dem veulenopfokkeln fra Pavo se http://www.pavo.dk Der er også en forhanlerliste over nærmeste forhandler, hvis du vil prøve foderet. hafferhilsen Laila pavoforhandler østjylland
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider