Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Havrehalm eller byghalm...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 09:50
Hvad er forskellen og hvad er bedst som "fyld" i maven uden at det feder? M.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 10:04
Pest eller kolera! Halm er ikke foder... Det er muligt, at det ikke feder, tilgengæld får hesten en ordentlig vom, og der er øget risiko for forstoppelse... Som strøelse foretrækker jeg byghalm...
0
0
Svar på denne tråd
 
 godt byghalm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 10:05
Hejsa. Godt vårbyghalm vil jeg altid prioritere højst. Men havrehalm kan da også bruges. Godt vårbyghalm er nr. 1 både som strøelse og supplerende grovfoder. Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 aldrig havrehalm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 11:03
det er til køer. Ingen hestefolk vil have havrehalm. Her hvor vi bor slår de havrehalmen og pløjer det ned i jorden igen for ingen vil have det
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er helt
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 21:12
tosset med havrehalm men jeg vil naturligvis som alle andre helst have byghalm.. jeg kan godt lide havrehalmen, især hvis den er snittet meget forsigtigt inden presning
Venlig hilsen kristian


Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget


JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 08:31
Så har havrehalm altid været anbefalet til heste med tendens til kolik. Da det i modsætning til andre halm typer IKKE giver forstoppelse, men tværtimod virker afførende. Så byg til strøelse, og hvis man kan få det havre til fodring.

Hilsen Charlotte



Ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 halm...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 10:56
Byghalm, dog ikke som eneste kilde til stråfoder. Byghalm både er både "bedre" som foder og strøelse, da det suger bedre end hvedehalm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg skal slet ikke...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 14:41
bruge det til strøgelse, da hestene skal gå i løsdrift og på spåner - så jeg søger simpelthen det grovfoder supplement som er bedst for mine nøjsomme islændere. Da jeg skal passe ekstremt på min hoppes vægt, er et afmålt energiindtag vigtigt, men den skal også have noget at gå og gumle i. Og her kommer spørgsmålet om havre kontra byghalm op! :-) M.
0
0
Svar på denne tråd
 
 uhm havre..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 14:57
sådan kunne jeg nærmest se min pony tænkte da den blev tilbudt havrehalm som supplerende stråfoder til høet dengang for mange mange år siden. Det skal siges at det var før vi heste-ejere kom på bedre tanker og besluttede at hestene skulle have foder der nærmede sig det naturlige = masser af hø! Vi havde havrehalm en sæson og det var en vældig succes - det suger dog ikke! men hestene kunne lide det og vi kunne konkluderer at hypperne havde mindre halmvom den vinter. Jeg ved ikke om der er lavet undersøgelser for nyligt der banlyser havrehalmen til heste, men det var da værd at tjekke op på!
0
0
Svar på denne tråd
 
 smag??
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 15:01
Hejsa. Ikke alle heste kan lide havrehalm!! Jeg har havrehalm hjemme i år, og mine heste virker ikke særlig vilde efter det. Der er endda en del grønt i, så jeg synes selv, at noget af det virker vældig lækkert (men noget skidt til strøelse pga. manglende sugeevne!). Mine heste er ellers ikke kræsne og får både frøgræshalm og sent høstet hø med frø og strå i stængel mv., men det her havrehalm virker de godt nok ikke for "hooked" på... Jeg vil altid foretrække godt vårbyghalm som supplement til grovfoder og som strøelse og havrehalm som nr. 2 før vinterbyghalm, hvedehalm oa. Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 Havre eller byghalm..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 18:22
Jeg har aldrig brugt havrehalm, og kender heller ikke nogen der har brugt det.. Så jeg syntes byghalm er det bedste, det er også det de fleste bruger.. Hilsen Mette og hendes elskede Balou<3
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider