Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tips fra Frieser ejere søges ! (muk)
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 20:30
Min vallak har endnu engang fået en god omgang muk på alle ben. Utroligt når nu vejret her i det nordlige arter sig så pænt, men det er altså efterårets første omgang muk. Og jeg må nu tage fat på en behandling :-( Har klippet lidt at hovskægget af nede ved ballen så det kan få luft, men hvad gør I ved mukken og hvad behandler I med ?? Jeg er interesseret i at høre alle former for behandlinger da jeg snart har prøvet lidt af hvert, men hver gang har mukken været MEGET genstridig og ikke nem at få væk. På forhånd tak :-)
:-) Masser af hilsner fra Kristina :-)

0
0
Svar på denne tråd

har godt nok ikke en friser..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 21:10
men har MEGET gode erfærninger (staves) med honning riglig på med det inden natten så skulle der ikke lang tid før det er væk... ellers kan man købe noget til og smøre på hver dag i næsten alle ride butikker på sådan en dåse
0
0
Svar på denne tråd

er det muk eller
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 21:57
Hej er du sikker på at det er muk?? Min frieser havde fodskab for ½ år siden, min dyrlæge troede at det først var muk. Jeg skulle vaske hende i Virkon s 2 gange daglig, og tørre hendes ben med et håndklæde.. Idet det ikke hjalp, havde vi en mistanke om at det var skab, vi behandlede hende med frontline på spray og vupti var det væk!!! Prøv først Virkon S nogle dage , virker det ikke så er det frontline du har behov for!! mvh Krestina

0
0
Svar på denne tråd

Har heller ik Frieser
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 16:51
men Tinker...Jeg troede også min hyp havde muk, men det viste sig at være "hovskab" - en slaks mider som lever og bor godt i den fugtige varme hovskæg, som disse racer jo har. Min Tinker får en sprøjte ca. hver halve år, da det passer med at det er der problemet opstår, og så efterbehandler jeg med Frontline. Jeg endte med at klippe ALT hovskæg af hende, da jeg så nemmere ku komme til at behandle med Frontline, og jeg har ik haft problemet siden...Men rigtig øv med en Tinker uden hovskæg, da det jo er en del af deres charme...Men vi har været sygdomsfri siden. Hej fra Mette
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 20:40
Atamon, det er godt nok noget for at holde muk væk i madvare, men det er faktisk ret godt. jeg starter med at vake hans ben, der efter tørre jeg dem godt. så har jeg en klud med atamon blandet med vand på, som jeg så smøre på de steder mukken nu er, eller har stor risiko for at komme. der efter smøre jeg helosan på. det gør jeg to gange om ugen. Bare et godt råd. men min har ikke så meget hovskæg.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 21:03
belgier og har også prøvet lidt af hvert men intet hjalp (jeg har vasket med biotex, smurt honning på, smurt hans ben med kopattesalve osv.) før min hest fik besøg af doktordyr. Han gav Herkules antibiotika og noget steoidcreme og jeg har ikke haft problemer siden. Så er det slemt så er det dyrelægen- det virker.
0
0
Svar på denne tråd

muk/skab
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 13:25
Nu skulle det vel ikke være sådan at din frieser , står og stamper meget med bagbenene???. Tegn på skab. Min havde det sådan. Også Frieser. Fik Sebacil ved dyrlægen og 3 gange vask 1 gang om ugen i 3 uger. Væk var det ingen sår og ingen stampen. hilsen Linda
en positiv indstilling virker altid
{>
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har godt nok ingen...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 14:06
hest med meget hovskæg, men min hyp har haft muk og jeg fik af vide at Atamon (ja, det man putter i for at bevare holbarheden på syltede ting) var godt. Det var også enormt godt. Det virkede på min. Virkon s er også meget godt... Bruger begge ting... Hilsen Annemarie :-)
0
0
Svar på denne tråd

muk/skab- frieser
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 22:12
Hej Krisser. Jeg har også en frieser hoppe, som har muk. Men ikke så meget, men tilgengæld tror jeg hun har fået skab på bagbenene. Hun stamper og klør sig vildt meget, og nu er benene hævet op. Så jeg får dyrelæge i morgen, så kan jeg skrive hvad han siger hvis du vil ha det?? Rina
0
0
Svar på denne tråd

Tror ikke det er skab
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 14:17
Min hest virker ikke særlig irriterret over at have den der tilstand på benene. Han stamper ikke i jorden eller noget. Jeg får selv dyrlæge på tirsdag i en andenanledning og vil lige høre ham ad når nu han er der. God weekend til alle.

0
0
Svar på denne tråd

Endnu engang :-)
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 14:35
Vil jeg anbefale urter. Jeg gav min hest en urteblanding, samt brugte et urteomslag udvortes dagligt. Min hest havde (for første gang nogensinde) ikke muk sidste år. Kan dog ikke prale med at være frieser-ejer :-)
Venlig hilsen Tine :-)

Hestens Urtehave billige kvalitetsurter til din hest. Bestil online!
0
0
Svar på denne tråd

mug osv
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 19:55
jeg har frieser.og har prøvet at blande hvedekims olie med atamon ca halvt af hver ,et råd jeg fik af min gamle smed..og jeg syntes det har virket {> så held og lykke,vil sige ang hvedekimsolie at det er helt fantastisk på huden bløder op så der næsten ikke kommer ar hvis der har været et sår.. :-D også godt til gravide maver så det ikke kommer stræk mærker (y)det er lidt dyrt køber det i matas,men suber også som olie på huden .virkeligt godt, er der andre der bruger det ?.. (i)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 21:39
jeg har brugt aloe vera, og det virkede også
0
0
Svar på denne tråd

Tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 10:52
Der har været mange gode råd. Det var rart at høre om. Lige nu behandler jeg med Atamon, men det er svært at få slået mukken ned. Min dyrlæge kommer i morgen, så jeg vil lige få ham til at ryste nogle guldkorn ud af ærmet. Urter har jeg også hørt godt om, samt foder som kan forebygge mukken, så nu må vi se hvad dyrlægen siger. God dag til alle :-)

0
0
Svar på denne tråd

Frontline???
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 15:50
Hejsa. Hvad er det der Frontline for noget? Hvor kan det købes? Er det i håndkøb? Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Muddy Marvel 3 trins løsning
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 15:12
Den virker hver gang. Fåes v dyrlægen. Se http://www.equidan.dk for nærmeste dyrlæge !
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 15:40
Frontline er et loppemiddel... Det kan købes hos dyrlæger og på apoteket..
0
0
Svar på denne tråd

frontline
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 19:41
Husk at den frontline der skal bruges til skab/lopper, er den der fås som spray og IKKE pipetterne... Desuden skal der bruges en stor flaske pr behandling, genbehandlingen sker efter 5 dage.. Husk at væsken skal gnides godt ind i huden, så husk handsker.. Der står ikke på flasken at det kan bruges til heste eller hovskab, men er beregnet til hunde og kattelopper. Min egen dyrlæge anbefalede mig at bruge det på min dengang 10 måneder gamle frieserplag. Hendes skab forsvandt efter to dage. Hun stod iøvrigt ikke og stampede med benene der normalt er kendetegnet for hovskab..

0
0
Svar på denne tråd

Det Krestina
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 07:25
har skrevet er fuldstendig rigtigt...Da min dyrlæge havde været her og gi I´Will en sprøjte mod skab (den tager mider og orm m.m), skulle jeg efterbehandle med Frontline...En dyr fornøjelse. Det endte også med, at jeg måtte klippe ALT hendes hovskæg af, så jeg rigtig kunne komme i bund med sparyen, og nå huden.. Hej fra Mette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider