Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hø???
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 06:15
Hej. Vi har tre fjordheste gående på en lille mark. Vi fodrer med hø hver morgen, og om aftenen får de foder og hø. Men nu er der ikke meget græs tilbage. Spørgsmålet er hvor meget hø skal vi give dem?? Knus Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Hej cokko
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 07:07
Nu er Fjordheste jo meget trivelige og behøver ikke ret meget ! Normalt siger man 1 kg hø pr 100 kg hest. Hvis ellers de får deres vitaminer og forhåbenlig kun lidt korn,så ville jeg give dem ca 4 kg hø om dagen eller det der svarer til ca ½ balle hø ( af de små )
:-D Mvh Graven >o<

En rigtig hingst har 4 sokker (y)
0
0
Svar på denne tråd

Graven...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 09:37
Man kan altså ikke altid gå ud fra at en halv balle hø ca. vejer 4 kg. Ved ikke om det er det du mener, men sådan forstår jeg det lige. Mine baller er i år vildt hårdt presset og en halv balle vejer ca. 10 kg. eller mere Lea!
0
0
Svar på denne tråd

Man skal vel give efter
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 10:59
behov. Er de trivelige (tykke) skal de ikke have så meget og er de slanke skal de have mere. I øjeblikket er det jo lunt og derfor har de ikke behov for så meget fordi de nemmere kan holde varmen. Det er et svært spørgsmål at svare på. Venlig hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 12:58
for jeres svar. Ja det er temmelig svært. Ved osse godt at vi skal passe på med de kære fjordheste. Men lige nu får de ca to stempler hver pr dag af hø,og den tyndeste af dem får en større portion foder end de andre to. De får en foderblanding( ligner en brun/grøn pille..lotus hedder den)hvor det hele skulle være i, og den trives de vældig med.Desuden har de en sliksten. Men de virker MEGET sultne, når vi kommer og fodrer. Knus Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Heste er beregnet til...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 13:57
..At spise de fleste af døgnets timer. Også selvom de har let ved at tage på. Så trivelige eller ej skal de have mulighed for noget at tygge i. Så må i evt. finde hø med lavere næringsindhold hvis i får problemer med vægten. Signe
0
0
Svar på denne tråd

små høballer
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 15:20
Hejsa. Vores små høballer vejer normalt 10-12 kg., men det kan du da i hvert fald meget nemt finde ud af ved at slæbe badevægten med ud, veje dig selv uden og bagefter med høballen, og så trække fra. Jeg ville også give fjordhestene ca. 2 kg. hø hver morgen og aften, dvs. ½ balle hø morgen og aften. I kan evt. supplere med halm på marken, hvis det er nødvendigt, og så de har noget at tygge i, men fjordheste er normalt meget nøjsomme og meget "sultne". Har I overvejet at skifte kraftfoderet ud med opblødte roepiller? Det ville nok være rigtig fint sammen med et vitamin-mineral-produkt til at dække dem ind. Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

suppler med halm
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 15:41
Hvis der ikke er ret meget græs på folden, og de spiser høet op forholdsvist hurtigt, ville jeg lægge halm derud til at spise af i mellemtiden. Så går de ikke og bliver sultne, og man undgår også at de går og æder rødder med jord på pga. det. En hest i naturen er jo heller ikke skabt til at leve af godt næringsrigt hø hele året, meget af foderet vil være tørt og næringsfattigt og bare fyldstof :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider