Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning
Forfatter: 
Dato:  02-10-2002 23:51
Hej
Jeg har tænkt på at klippe mine to heste.?:-) Men jeg er også meget i tvivl, jeg har ikke så meget forstand på det med at klippe og så kommer dækken spørgsmålet jo også, skal de så have dækken på hele tiden?? eller hvad. Den ene har fået meget pels allerede (nordsvenskeren)Han kan gå ude hele året. Den anden er også godt igang men er ikke vant til at være ude i døgndrift, Så nu skal de begge to på stald om natten.
Hvordan foregår det med dækken?? Det lyder godt nok som et dumt spørgsmål, men når man nu ikke ved det..
Så jeg er i tvivl , hvad jeg skal gøre
Connie

Sæt lidt kulør på livet, få dig en schapendoes.

http://home19.inet.tele.dk/nicondoes
0
0
Svar på denne tråd

Re: Klipning
Forfatter: 
Dato:  03-10-2002 06:48
Hvis du klipper hele hesten, skal den have dækken på.

Vores den ene er kun klippet på halsen og bringen, han har ikke dækken på, heller ikke når han er på fold.
Det funger Ok med ham. den måde er vi nået frem til efter han havde været klippet over hele kroppe og ikke ville gå med dækken på.

Der er andre som "fryser" næsten bare du klipper dem en lille firkan på halsen.

.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Klipning
Forfatter: 
Dato:  03-10-2002 07:24
Hej Jytte -

Vi havde også tænkt os noget i stil med at klippe ham på halsen og måske på bringen.
Da han gider garanteret ikke at have dækken på.
Så det var dejligt at høre at det kan man godt.
Jeg vil så prøve at starte med at klippe ham på halsen, så han ikke kommer til at fryse for meget.

MVH Connie

0
0
Svar på denne tråd

Just what I skuld til to say...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2002 07:32

Ja det var netop også mit forslag. Enten at jagtklippe den eller nøjes med at klippe den på halsen.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Just what I skuld til to say...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2002 08:45
vores 30 rideskoleheste sætter også en frygtelig pels. (der er nordbagger og meget andet godt imellem) - De går på fold hele formiddagen i hverdagene og det meste af dagen i weekenden (Året rundt)

Da vi ikke kan rende rundt med 30 dækner der skal af og på 1746453832 gange dagligt bliver de klippet på halsen, bringen, en lille stribe på siden, i lysken og en lille stribe på låret.

Det har de det fint med - selvom de ligner "jeg ved ikke hvad":-)

Profil opdateret d. 30.09.02, med flere billeder.

http://www.springheste.tk
0
0
Svar på denne tråd

Re: Just what I skuld til to say...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2002 13:24
du kan klippe hetsen på halsen og på birngen og lidt ved skuldrne og så kan den gå hle vinteren uden dækken det er lidt smart

hej>o<
det er fornuftigt at have en frederiksborg hest
0
0
Svar på denne tråd

Re: Nordsvensk og dækken!
Forfatter: 
Dato:  03-10-2002 15:49
Hej Connie.

God fornøjelse med at finde et dækken din Nordsvenske hest kan passe :-D Ej pjat, jeg har selv en Belgier hoppe som er omtrent lige så stor som din og jeg fandt da et dækken langt om længe!! (tog ca. 3 måneder)

Med mindre du skal ride så de sveder vil jeg råde dig til at, lade være med at klippe dem! I hvertfald den store. Min belgier har de sidste 3 vintre blevet klippet over det hele og fået dækken på omkring sidst i oktober. Dvs. gået direkte fra vinterpels til klipning og så dækken. Ingen overgans dækkener osv. på den måde var det lettest for mig!

Ja hvis du klipper dine heste skal de have dækken på HELE tiden! Du kan jo evt. bare klippe dem på halsen og ved lysken og på den måde kan de undgå dækkenet og stadig gå ude om dagen!

Iår skal min hoppe IKKE havde dækken på, allered enu har hun sat er ordentlig pels! Jeg ser hvordan det går p.t sveder hun ikke overdrevet men det kommer. Så vil jeg klippet hende på hlasen og v. lysken og slippe for de dumme dækkener for dme har jeg fået nok af!!!!!

Hygge hilsner - Lise ;-)

(i)Ungdommen - er den største sammensværgelse (citat: Michael Strunge)(i)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-10-2002 21:49
En ting mere, jeg synes man skal tage med i sine overvejelser omkring dækken/ikke dækken er, at kroppen fra naturens side har brug for sollys på huden for at danne D-vitaminer, som er ret væsentlige for knoglerne (især hos unge heste)... Nåh ja, så kan man jo også vælge at give sin 'dækkenhest' ekstra tilskud i foderet! - Men altså mener jeg, at hvis klipningen blot skal gøre godt i forbindelse med sved forårsaget af hård træning - og ikke for synests skyld, er en delvis klipning ('dækken' eller hals-bringe) rigtig fin = et godt kompromis.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-10-2002 22:48
Hej til at :-)

Tak for de mage råd, Da jeg sommetider rider ham til han bliver svedt har jeg besluttet at klippe ham på halsen , i lysken og lårene.
Og håber at jeg er dækket ind på denne måde-
Jeg kan godt se at jeg vil få svært ved at finde et dækken til ham den store, og jeg har den opfattelse af at de har det bedst uden.
Men det er der nok delte meninger om, mine veninder der har varmmblod siger at deres ikke kan gå uden dækken på om vinteren.
Nå men tak for svarene fra jer alle.
hav en god weekend, jeg skal forøvrigt holde op med at ryge fra i morgen så jeg ved ikke om jeg får så god en weekende ha ha

Connie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider