Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Transport av dopet hest?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2002 16:18
Hei! Hesten min drar snart til Danmark, og lurer på en ting i forbindelse m transport.. vi må kjøre et stykke for å møte han som skal ta ham videre til Danmark, og må bytte ham fra henger og over i lastebil. MEN jeg vet ikke hvordan han vil takle å lastes på bil, har aldri gjort det før...og kan være tullete når han skal lastes generel. vi skal stoppe på et lite sted i ingenmanns land, så vi kan ikke risikere at vi mister ham... kan vi dope ham, laste og kjøre??
0
0
Svar på denne tråd

Re: Transport av dopet hest?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2002 19:02
ja evt med plegicil.. men er der ikke andre heste i lastbilen ?

Så plejer de at være flinkere at læsse ind.

(siger en der brugte 3,5 time igår på at læsse i trailer)

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-09-2002 21:33
plegicil kan ikke fås mere desværre.
men få fat i en dyr læge og fo hensten bedøvet.jh
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-09-2002 06:52
Hej
Jeg ville ikke bedøve hesten - den vil ikke kunne stå stabilt på sine ben og have svært ved at holde balancen og kunne komme til skade under den lange transport. Hvad med at få en hestevognmand til at klarer transporten, så er i fri for at han skal læsses om, og deler i udgiften er det sikkert ikke så meget dyrer end den løsning i har nu.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-09-2002 14:16
Jeg har med succes og med dyrlægens velsignelse brugt stesolid til min første hest, idet denne led af klaustrofobi ved transport.

Stesoliden fjerner angsten men påvirker ikke hestens fysik.

Pillerne blev stukket i et æble og givet ca 0,5 time før transporten såvidt jeg husker.

Eneste ulempe var apotekerens øjne, da han udleverede mig pillerne (Tror han troede jeg var misbruger). Hesten fik 35 stk på en gang. Kan dog ikke huske dosis pr tablet.

Men snak med dyrlægen.
Held og lykke.

Hilsen eneri
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-09-2002 16:37
Det lyder som en brugbar løsning!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider