Hov!! alle de taster. Jeg blev vist ikke helt færdig!
Jeg er nu engang tilhænger af at bruge hestens sprog.
Altså sparker den, spark igen osv. osv.
Skønt at høre at Dorthe og hendes hest har fundet ud af det. Man ser bare for ofte at der bliver handlet forkert, og det er derfor der er så mange frusterede heste rundt omkring. F.eks. synes jeg at råbe til hesten er forkert. Man har da aldrig hørt heste stå at råbe til hinanden vel?? De handler, altså må vi gøre det samme.
Til Patricia!! Der kan være mange årsager til at hesten gør som den gør. Den kan faktisk godt have haft en dårlig oplevelse med at stå i en staldgang. Man skal studere hesten og prøve at forstå hvad den mener.
Kender en hest der stejlede hver gang der blev lavet galopanspring. Folk står og snakker om , at hesten er fræk og ung og alt muligt andet. Det viste sig at sadlen ikke lå godt på hesten og at den havde ondt. Var lidt skæv bagtil. Så tror da pokker at den brokkede sig. Det er kedelgt at en hest ikke kan hyle og skrige når der er noget der gør ondt, det kunne være at man så var mere opmærksom.
En anden hest sparkede efter alt på staldgangen. Det viste sig at den ikke så godt på de ene øje, og var derfor utryg ved at der kom nogen gående bagfra, da den jo selvfølgelig ikke kunne se hvad det var.