|
|
| Hævelser ved knæpuderne på min hest |
| Forfatter:  |
Camilla Jensen |
| Dato:  |
03-08-2000 08:48 |
|
Hej. Jeg har et problem med min hest. En gang i juli begyndte min saddel at ligge dårligt på ham, så han fik nogle hævelser ved skulderbladet ( der hvor knæpuderne på en sadel er ). Nu har jeg snart ikke redet i to måneder for det gør ondt på ham når jeg sætter mig op på ham. Nu får han medicin, og jeg skal træne ham langsomt op, og hvis han stadigvæk er hævet om tre uger, skal jeg have dyrlæge til ham igen!!!!!!!!
Kender du/I noget til det eller noget lignende, eller har du/I gode råd så skriv endelig til mig.
TUSIND TAK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Hævelser ved knæpuderne på min hest |
Sif |
03-08-2000 09:31 |
|
Åh, den stakkel! Trykninger er bestemt ikke sjove for hesten. Nu kan jeg ikke lade være med at spørge: du har selvfølgelig fået gjort noget ved sadlen, ikke?
Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MY |
03-08-2000 14:14 |
|
Hej Camilla, jeg synes du skulle prøve at lægge sadlen længere tilbage, for det lyder som om den ligger og trykker på skulderbladet. Skulderbladet på en hest har en tilhørende bagkant så det er ret langt, og det kan godt komme i klemme hvis sadlen ligger helt oppe ved manken. Sadlen skal ligge midt på hesten ca. en håndsbredde fra manken, og tilsvarende skal gjorden befinde sig ca. en håndsbredde fra bagsiden af overarmen.
MY
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Camilla Jensen m. hævet hest. |
11-08-2000 11:15 |
|
Hej Sarah. Tak for din note.
Jo, jeg har fået gjort noget ved saddelen, men så blev kopjernet for smalt, så for bredt og nu er det for smalt igen. I øjeblikket er jeg hldig hvis jeg kan sidde på ham i 15 min. ad gangen. Men vi skal måske have akupunktør til ham. Det er heldigvis nok kun infiltrationer der er, men det er også slemt nok.
Endnu engang tak for din hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
My |
11-08-2000 11:16 |
|
Hej My tak for din besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet