Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2002 20:03
En hest spiser den havre hele årdet rund eller hvad og behøver den kun haver og halm og hø og en slikke sten?.

Mvh Thomas
0
0
Svar på denne tråd

Re: Foder.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2002 20:58
Min pony får:

Havre, Fiberlux (en foderblanding m. fx. hø, korn og majsflaker) sukker-roe-rester (det der sorte snask) hø, (halm til boksen) og om aftenen får han ekstra meget hø, og 2-3 gulerødder til natten-!

Heidi

>o< Hvad er Bamse uden Kylling? hvad er Romeo uden Julie? Hvad er vi uden heste og ponyer? >o<

Chek min Hpér

www.pony-freak.webbyen.dk og
www.pony-friends.webbyen.dk som jeg har med en veninde ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2002 21:34
Hejsa.........

Vores heste får:

Havre
En müsli blanding ved navn Phase III
Fiber P
Lucerne
Flydende blandede vitaminer
Ekstra "E" vitaminer
Elektrolytter
Ekstra "B" vitaminer

Salt sten
Gulerødder

K.H Natasja

:-) *** Military Ridningens Formel 1 *** :-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2002 21:54
Mine får (ihvert fald den ene af dem)
Fuldfoder
Lucerne
Olie
Melasse Og
Majs falger !!!
Og selvfølgelig gulemammer !!

Kærlig Hilsen
Amanda

"Som vist er bidt i hovedet af en gal hest" Hehe !

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-09-2002 18:41
min hest får:
valset byg
videbæk hestekraft
travosport
soyaolie
og nogle æbler hver dag lige for tiden samt lidt halm når den er inde i sin boks.

Og det har bevirket at min kære hest endelig er begyndt at tage på og den har også fået en dejlig flot og skindene pels>o<

MVH Sandra og Giorgio Marni

Faber est suae quisque fortunae. Enhver er sin egen lykkes smed
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-09-2002 09:54
Det der med foder, er der jo tusinde måder at håndtere på. Hestens naturlige foder er græs, derfor skal det om vinteren erstattes af noget godt hø. (kløverhø er super)Havren er også godt, i gamle dage fik hestene på gårdene ikke andet, men problemet er at havre er groft, mit forslag ville være 2/3 havre og 1/byg, da byg er proteinrigt. Heste der arbejder meget. Også rideheste har brug for meget. Check hos din foderstofsforhandler, hvad har han af færdigblandinger til heste. Mine heste får f.eks en blanding der hedder Racket. Her er tilsat ekstra mineraler og vitaminer. I deres bokse er der opsat en sliksten med salt, på nær hos følhoppen, hun får en mineralsliksten (denne indeholder også salt. Herudover får hun mineralracing. Har man gode græsgange om sommeren er det minimalt hvad der skal fodres ekstra. På nær hvis du bruger din hest meget. Så kan det godt betale sig at fodre lidt ved siden af. Et godt råd.... Se på hesten pels er den skinnende får den det den skal have af mineraler og vitaminer. Kan du se/mærke riben bør du sætte foder enhederne lidt op ( over en længere periode ). Mulego er en udemærket blanding men der er ikke ret meget fyld i da det mest er skalder fra korn, hestene kan lide det da der er stort indhold af melasse. Sukkerblanding, som du kan få hos en kvægavler og selv hælde i fodret, det er godt for deres pels der bliver flot og skindende. Gulerødder er altid et godt suplement, det kan hestene også godt lide. Eller rugbrød check hos din bager. Jeg får rugbrud til 2 kr. stykket. (bruges kun som godbid)
Har du flere spørgsmål må du gerne skrive til mig på min præsentation.

M.v.h Charlotte Laustsen:-DMitta:-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider