Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forsikring-hvem betaler ved ulykke ?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2002 22:14
Håber jeg har ramt det rigtige forum !

Jeg har 2 shetlandsponier til at gå (ikke mine egne).
Hvis nu bæsterne render ud og bedægger naboens hest, eller hvis de render ud på vejen og bliver kørt ned:

Hvordan dækker man så en totalt skadet bil ?
Eller p-sprøjten til nabo-hoppen der er blevet bedækket (kan godt regne ud det er ejerne, men er det ud af egen lomme, eller skal heste ansvarsforsikres) ?

Håber I kan hjælpe,
på forhånd tak !

If You´r not making dust, you´r eating it ! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Forsikring-hvem betaler ved ulykke ?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2002 07:15
Jeg ved ikke hvordan heste generelt er dækket ind, men vi har en fritidlandbrugs forsikring, og den dækker alt hvad vores heste kan forsage af ulykker.

Om det så er en ødelagt have hos naboen, eller en skadet bil, vi har så en selvrisiko på, jeg mener 1200,- men det er jo ikke noget i forholdt til f.eks en ødelagt bil, eller et tilskadekommet menneske.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-08-2002 08:19
Hejsa

Lige netop det med at hvis hesten smutter ud af hegnet - ja det spørgsmål fik jeg stillet til min eksamen i sommers i erhvervsret.

Da vi ikke havde haft om det, så fik jeg svaret uddybet fra min lærer og censor.

hvis en hest er forsvarligt indhegnet og alligevel bryder ud, så er det bilens forsikring der dækker skaderne. Hæng mig dog ikke op på det, kan jo have hørt forkert *s*

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-08-2002 08:58
Jeg er ikke sikker på, hvordan det hænger sammen, når man har andres heste opstaldede, men som regel dækker indboforsikringen de skader ens egen hest forvolder på andre - men ikke skader på hesten selv, det skal hestens egen (eventuelle) forsikring dække med mindre andre er skyld i ulykken, så dækker DERES ansvarsforsikring.

Der er dog enkelte indboforsikringer, som ikke dækker dette, så man skal lige kontrollere sin egen. Man skal også huske på, at selvom man ikke har en forsikring, der dækker den skade, ens hest forvolder, så er man alligevel erstatningsansvarlig, så skal man bare af egen lomme betale for skaderne.
Der er dog enkelte indbof
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-08-2002 12:42
Hvis den opstaldede hest render ud og laver ulykker, så er det hestens ejers Udvidede indbosforsikring der dækker. Vi har nemlig lige fået det undersøgt, hos vores forsikringsselskab.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-08-2002 00:17
Jeg har en veninde hvis hest løb ud og blev kørt ned af en bil, den måtte aflives på stedet.
Hendes hegn blev tjekket og fundet iorden, hvorefter bilistens forsikring dækkede tabet af hesten ( og skaderne på bilen, hvis der er kasko på )

Venligst GitteL

B-) Real girls are cowgirls B-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Forresten
Forfatter: 
Dato:  24-08-2002 11:09
Fik vi at vide at almindelige indbo forsikringer kun dækker op til 2 heste.

Og da vi har 7, er vi nødt til at have en fritidslandbrugsforsikring, vi overvejede på at tidspunkt at skifte fors., og da fik vi det af vide.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Re
Forfatter: 
Dato:  24-08-2002 19:01

Det sikreste er at ringe til pågældende forsikringsselskab, da der er forskellige betingelser.

Jeg kan nævne, at "mit" forsikringsselskab dækker vores egne heste (vi har 3) - og vores geder, hvis de løber ud og forårsager skade på 3.person eller ting. - Men det kræver, at indhegningen er forsvarlig.

Hvis man har "fremmede" heste på græs - så kan man være nødsaget til at tegne en tillægsforsikring.

Men tjek lige selv, hvordan dit forsikringsselskab stiller sig - for det er som sagt meget forskelligt - og det koster kun en telefonopringning.

Venlig hilsen
NinaL

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider