Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kiropraktor.
Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 21:20
Min hest er erklæret uanvendelig af dyrlægen.
da han er skæv i krydset.
Jeg har så sendt ham til kiropraktor, for at få rettet ham op. Han har været til behandling 1.gang og skal 2 gang i den kommende uge. Er der nogen som har fået rettet sin hest op med susses??? Jeg syntes ikke rigtig jeg har hørt om nogen det er lykkes for.
Mvh. Anita
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kiropraktor.
Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 23:21
Jo da. Min hest har fået behandlig af kiropraktor med fin effekt. Først for skævhed i nakken og længere ned i halshvirvelsøjlen (efter en skade). Senere rettede han den i lænde-bækkenovergangen, da den også havde en skævhed her (var lidt "lokalt" overbygget).
Jeg skal nok snart have ham til at checke hende igen for en sikkerheds skyld (jeg går også selv til jævnlige check hos en kiropraktor for en sikkerheds skyld).
Jeg har fulgt både ovennævnte kiropraktor og en anden nogle gange af ren interesse, og jeg har set mange fine resultater.
Men selvfølgelig er en kiropraktor ikke en tryllekunstner, der bare kan reparere alt. Der er da klart tilfælde, som enten er svære/langsommelige at behandle, uoprettelige eller på anden måde ubehandlelige.

Hilsen Linda

Hellere tænde et lille lys end at rase over mørket!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 09:57
Jeg har også gode erfaringer med min plag, som faldt og fik div. skader. Hun havde karperyg pga. fremoverbøjet bækken, en forskubbet lændehvirvel og en forskubbet nakkehvirvel og skæve hofter.

Efter bare en enkelt behandling var hun helt anderledes at se på (hun gik også kun med skaderne et par uger før de blev rettet) - ryggen kom over 5 cm. ned på plads igen, hofterne blev rettede og hun bevægede sig meget bedre igen.

Så jeg ville da klart give min hest den chance, men det kan selvfølgelig være så slemt, at det ikke kan helbredes.

Jeg brugte Tove Due, hun er både dyrlæge, akupunktør og kiropraktor.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 13:56
hej er det ikke dyrt med koopraktor??
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 14:30
Jeg gav 600 kr. for en behandling hvor jeg selv kørte hesten ud på hendes klinik.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 19:07
Hej

Ja min hoppe fik som tidligere beskrevet bækkenskred..Jeg brugte Scott Torkelsen til at sætte det på plads...Alle havde ellers sagt at jeg skulle ta og få hende aflivet, men jeg gav ikke op...Han kom og satte det på plads og hun kunne næsten ikke gå i 2 mdr...hun tabte bagparten et par gange og var halt på alle 4....den dag idag er hun rengående og jeg kan ride på hende juhuuuu.....
Nu venter jeg bare på dyrelægen siger god for at jeg må trække et føl på hende!!!

i kan se billeder af hendes forandring i min præsentation.

Mvh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 20:11
Det er rart at høre det lykkes for nogen...
:-), min hest har været syg i 9 mdr. Så jeg savner lidt at ride igen. Mine bekymringer vedr kiropraktor har været om han vil kunne gå dressur igen. Iflg. kiropraktoren vil han kunne virke igen. Så nu må jeg se hvad hun "kiropraktoren" siger efter anden behandling. Men tak for "de friske pust"
mvh. Anita
0
0
Svar på denne tråd

Tove Due!
Forfatter: 
Dato:  15-08-2002 20:28
Jeg synes helt klart, du skal få fat i Tove Due. Hun er dyrlæge, kan akupunktur, kiropraktik og massage.
Min pony var(/er?) også skæv i krydset/hoften/ryggen, og dyrlægen havde én eneste behandlingsform tilbage, ellers ville han råde aflivning. I starten af aug. var den så til behandling hos Tove. Hun bankede (lyder vildt!) hestens skævheder på plads, gav akupunktur og udførte en del kiropraktik. Jeg må indrømme, jeg aldrig har set noget lignende... Helt ubeskriveligt!!! Hun er en afslappet person, som på en måde har fået en gave af Gud.. Det er SÅÅÅ vildt. Men nu er min hest så jævnligt til massør, og så skal tove tilse den igen nogle gange i sep.
Det koster sølle 500kr. pr gang.
Jeg kan i hvert fald kun anbefale det!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Tove Due!
Forfatter: 
Dato:  20-08-2002 19:24
Så har min hest været til kiropraktor for anden gang.Og hoften skulle være sat på plads.
Han slæber stadig tåen når han traver, hun "Marianne Bendixen" siger at musklen skal trænes op. Så det håber jeg på, Har i været ude for ligende situation, hvor hesten stadig virker små halt??? Han skal tilses til januar for at se om han holder. Jeg syntes det er en grum tid at vente.
vh. Anital 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider