Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spørgsmål ang kasteration
Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 09:15
Hej

Hvornår kastererer man normalt en hingst? Ved at der er foskel på prisen i de forskellige landsdele, men hvad er prisen ca?
0
0
Svar på denne tråd

Re: Spørgsmål ang kasteration
Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 10:15
Altså man kan gøre det hele året, men det er mest hensigtsmæssigt at gøre det når der ikke er så mange fluer. Mht. prisen må du ringe til div. dyrlæger og høre hvad de skal have for at køre ud..

Julie

Stald Juni
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 11:10
Min blev kastreret som 4-års for ca 1500 kr

Lene Skov Mikkelsen :-) piv.nu

"On the Internet, nobody knows you're a dog"
VIRUSSCANNER

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 13:23
Hos dyrlægen i Rynkeby koster det ca 1100-1200 kr for en 1-årige. Og det er bedst om foråret ifølge min dyrlæge. Netop på grund af fluerne. Men selvfølgelig kan det gøres hele året.Anja>o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 13:57
Det er alligevel ikke galt, med 1100-1200 kr, synes jeg. Jeg havde faktisk troet at det var dyrere.

Men det er jo altid positivt når det er den vej :)

Tak for hjælpen.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 16:07
Da min hyps blev kastereret gav jeg 1715,63 med moms - fordi han fik også 9 forskellige sprøjter - der var nogle af dem: Morfin - Domosedan - Plegicil - rompun osv - han ville ikke lade dyrlæge komme til derfor fik han så meget forskelligt - men dyrlægen var utrolig flink og meget tålmodig.

Gitte*LJ*
;-DGitte*LJ*;-D
{>http://home19.inet.tele.dk/littlejohn/{>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-08-2002 13:37
Halløjsa!

Jeg ved ikke helt hvad der er normalt, men vi har kastreret vores hingsteføl da det var 6-7 mån. gammel og det har fungeret godt. Det kan være godt at de kommer af med hingstetendenserne så hurtigt så muligt, men selvfølgelig så når de heller ikke at blive så kraftige og maskuline når de ikke er ældre.

Det skal gøres forår eller efterår. I følge vores dyrlægen var det fint at kastreret så tidligt.

Knus Trine!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider