Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lus,
Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 15:09
Min hest har lus (Har jeg ladet mig fortælle) Jeg har ikke set nogen, nå men jeg har nu fået et middel af dyrlægen, nu er spørgsmålet bare, hopper de også på mennesker ?

Jeg læste et sted at det også kunne hjælpe at give ormekur - så er det lige jeg tænker hvad en i H har lus og ormekur med hinanden at gøre ?

Han fik ormekur i Fredags.

De lus sidder de et sted mere end andre ? Jeg så på hans kønsdele :) At han havde mange små sår, som jeg vaskede og smurte i Helosan (Så blev hesten salig ;-D), men er det der lusene sætte sig ??

Øv nu klør det alle steder, bare ved tanken :-(
Mange hilsner
Juul :-P

http://www.lisabeth.dk
0
0
Svar på denne tråd

Re: Lus,
Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 15:18
Hej Juul

Lusene kan godt smage på dig, men de kan ikke leve på mennesker.

Resten af dine spørgsmål kan jeg ikke svare på.

Lusene kan godt være en del af forklaringen på, at Herkules er så tynd, så held og lykke med "genopretningen"

Alice
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 15:29
Da vi fik sprøjtet/vaccineret vores heste mod de lus de havde her i foråret, da sagde dyrlægen at det også virkede mod orm. Det er den eneste sammenhæng jeg kender..
------
Stutteri Moseager
http://www.mosea.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 15:49
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm?id=870&sprog=1&grp=7&menu=12 sådan kunne jeg jo også vælge at gøre hvis ikke jeg glemte det...

ane
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 15:52
Der findes to typer lus, blodsugende og bidende.

Du kan læse om begge typer og hvordan man behandler imod dem i dette link til Netdyredoktor.

Lus

Caro

"A good horse is never a bad color"
"Horses never lie"
"Considering the horse" af Mark Rashid.
(Y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 16:07
Det forstår jeg ikke - for han klør sig da ikke ?:-)

Det bliver da også mere og mere mystisk !!
Mange hilsner
Juul :-P

http://www.lisabeth.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 16:32
Mine heste havde lus i vinters, tiltrods for den ene var slemt angrebet så jeg kun en eneste da dyrelægen viste mig det. De kløedet sig heller ikke.
Men de kan tit sidde oppe under manen.
Jeg fik noget pulver jeg skulle masere ind i hesten 3 dage vente 14 dage og så igen.

Hilsen Diana
Min hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 17:38
Jeg tror at de små sår på kønsdelene er fluebid, lusene sidder nemlig mest i pandelokken, manen og henad ryggen. Min unghest havde en masse lus i panden, de kriblede bare rundt - ADW - men det er nu længe siden, det hjalp fint nok med det pulver jeg købte hos dyrlægen ... Derrisic, mod utøj. Men giftigt stads, gør det udendørs, - og ikke i modvind (som jeg gjorde - det meste af pulveret endte i mine lunger - nam nam.)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-07-2002 00:18
lus er noget djævelskab!!!

tag alle de forholdregler du overhovedet kan!!

vask striglerne, rens dækken( lidt uden for sæsonen så det er nok ikke nødvendigt!!;-)), vask sadelunderlag ovs.
husk også at lusene kan sidde i dit tøj,, så skift tøj hvis du skal over i en anden stald eller lign.

bare lidt gode råd, hej
( held og lykke med at få de lus væk!!)

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-07-2002 06:47
Vores heste har også haft lus - den ene kunne jeg ikke se dem på, men på pintoen hvide pels var der ingen tvivl...
Vi købte 1 kg. utøjspulver hos foderstofforretningen og "dryssede" hestene af 2 omgange. Man kan også vælge at vaske dem med det.
Og så virker det i øvrigt også på får, køer og hvad man ellers måtte have samlet sammen i stalden.
Og så gav vi..hm..det er længe siden, men det var 100 - 200 kr. Og 1 kg. rækker meget langt. Vi har stadig langt over 1/2-delen, på trods af flere angreb og 3 heste der skulle behandles.
Sjov nok har vi ikke set lus siden vi flyttede dem hjem. Ellers havde de hvert år.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider