Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flotte hove til stævne?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 18:06
Hej!

Jeg ved, at der er flere, der bruger noget at smøre på hovene, så de bliver helt sorte (til stævner).

Er der nogen af jer, der ved, hvad det kan være?
Hvad gør I når hovene skal være ekstra flotte? Henholdvis sorte, hvide eller stripede hove?

Vh Jane
Se min præsentation

Jævnlig opdatering med billeder og stævne resultater
0
0
Svar på denne tråd

Re: Flotte hove til stævne?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 18:54
Ganske almindelig hovolie, men ellers flydende skocreme af mærket "Kiwi" (sort). Den har sådan en svampe-tut, så den er let at påføre. Den kan købes i alle supermakeder (næsten, i hvert fald). Men brug det kun til stævne, da det nok ikke er så ski___ sundt at bruge almindeligvis. I forbindelse med evt. kåring eller lign. skal du dog være opmærksom på altid at huske lige at tjekke reglmentet først, for i nogle forbund er det forbudt at 'ændre' fx farven på hovene...
På hvide hove (evt. også de sorte) kan du med en kniv eller anden skarp genstand, kradse lidt af det fedtlag af, som sidder langs kronranden. Gå ikke for langt op (den er der ikke for sjov!), men gør den bare jævn, så den er pæn at se på.
0
0
Svar på denne tråd

uha...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 23:58
man må ALDRIG bruge skocreme til hestens hove... det indtørrer og ødelægger hovene fuldstændig..

Jeg har selv en bøtte derhjemme af de sorte stads der man putter på hovene.. navnet kommer i morgen.. kan ikke lige huske det i hovedet... det er beregnet til at farve hovene og er ikke skadeligt som skocreme... det er i en lille sort bøtte og det påføres med den svamp der sidder i låget.. fungere lidt ligesom en neglelak!!

..som sagt.. navnet kommer i morgen.. skal lige tjekke i stalden!!

-miki-

:-D Man må tage skrammerne som de kommer
0
0
Svar på denne tråd

Re: lak
Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 09:27
Lak på hovene ser pænt ud, det vil jeg give dig ret i. Men det skal altså tages af igen.

Jeg plejer at bruge ganske almindeligt hovfedt, eller et overskåret løg. Det kan skæres over hjemmefra og pakkes i en plastikpose, så det ikke tørrer ud. Det gør hovene rigtig flotte, og det klistrer ikke, ligesom hovfedt kan gøre.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: lak
Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 13:01
Hej ;-)

Hvad gør I så for at få hvide hove flotte? Sebastian er jo udstyret med 4 af slagsen og det er endnu mig en gåde hvordan man bevare dem flotte til stævne.

Mvh. Sophie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 14:54
Hejsa igen.. det sorte hedder "supershine black" og er lavet af et firma der hedder "absorbine" Det er en lille sort bøtte...

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 15:35
Hej -miki-/pretty fancy!

Ved du hvor man kan købe det "supershine black" henne?

Vh Jane
Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 21:15
Jeg plejer også at bruge almindelig hovfedt. Vi har noget af mærket Mira, de er nemlig meget praktisk med en lille børste foruden og så trykkes der nærmest flydende hovfedt ud. Det er kun beregnet til bruge uden på hoven, men det produceres hvis ikke i DK mere??...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 22:18
Jeg har købt det da jeg var på "kursus" i western verdenen.. så måske du skulle forhøre dig i westernforummet... der er nok nogle af dem der ved hvor det kommer fra!!!!

Ellers kan det jo være at der er en rideudstyrsforretning der vil hente det hjem til dig når nu du ved hvad det hedder.. der findes sikkert også andre mæker end lige det!!

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-06-2002 08:59
Hejsa,

Brug almindelig hovfedt.

Hvis det klister, så lad det tørre lidt ind og fjern resten med en klud. Hovene er nu matte, men fine.

Hilsen
Lillemyr
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-06-2002 12:38
Halløj Jane!

Ta-da-daaaahh... Når nøden er størst -kommer Mia flyvende med redningen. "Super-shine" kan i hvert fald købes hos Ingdam's. Selv har jeg noget klart, da min egen kamel jo også er udstyret med både hvide og sorte hove, og jeg er for nærig til to bøtter. Det er fra Hööks og fungerer helt prima, den tager også de små ujævnheder i hornet. Dog bliver resultatet frygteligt medmindre det er smurt på en helt knastør hov.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-06-2002 13:52
Hey Mia!

Håbede at høre fra lige netop dig... du burde vide hvad du taler om (absolut ingen kritik af nogen som helst).

Det du har fra Hööks, er det det der hedder hovstärkere fra tuff stuff?

Ærgeligt at det ikke lige er hver dag, jeg tager til Sverige... eller Ingdams for den sags skyld.

Jane ;)
Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-06-2002 08:51
Det var da lige præcis det, det hed! (kunne ikke lige huske det i går)...

Men det varer nok heller ikke en krig før min bøtte er opbrugt, så vi kan jo evt. lige "unite", hvis vi beslutter os for, at vi ikke kan leve længere uden:-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-06-2002 23:38
Hej Igen!

Jeg har lige fået et godt råd af en "rideveninde": Man kan sprøjte de nyvaskede og tørre hove med hårspray. Det skulle også kunne gøre trikket! Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men det vil jeg da gøre.

Vh Jane

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider