Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

vitamin/mineral-tilskud til græs
Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 17:33
Hvad bruger I som tilskud til græsset?
Jeg skal bruge noget der kan bruges til græs, og som ikke må indeholde noget videre energi, kun lige de vitaminer og mineraler hesten behøver...
Lige nu bruger jeg sure grow fra Brogården, til en hoppe der går med føl, men hoppen er blevet vildt fed, selvom den går på næsten ingenting, så nu vil jeg finde noget andet.
Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Re: vitamin/mineral-tilskud til græs
Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 21:19
Der behøves ingen tilskud.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 22:43
Suregrow feder ikke og er derfor velegnet til ungdyr og følhopper som ikke må tage på men som har brug for vitaminer og mineraler. Så derfor synes jeg ikke at du skal stoppe med at bruge det.

Derimod skal du måske overveje om din hoppe får motion nok. Den kan jo sagtens tåle at blive motioneret 15-20 minutter hver dag uden at føllet er med. Samtidig får man lært føllet at være alene og det er en fordel når det skal vænnes fra, der skal selvfølgelig være nogen som ser efter føllet i starten.

Måske skulle du sætte dem på stald nogle timer hverdag, for eksempel i middagsheden hvor føller alligevel sover, eller lære føllebasen at gå tur mendens dens mor venter i boksen eller i en lille løbfold under opsyn.

Caro

"A good horse is never a bad color"
"Horses never lie"
"Considering the horse" af Mark Rashid.
(Y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 08:27
I følge vores dyrlæge så skulle en saltsten og nogle ko mineraler til fri benyttelse være fint.

Mvh
Lars.
------
Stutteri Moseager
http://www.mosea.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 14:03
Prøv at læse artiklen "Heste på græs mangler kobber og selen" i det nyeste "Landsbladet Hest" nr. 5.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-06-2002 09:42
Vi bruger kiks fra Salvana (PS Kiks). Det er en viatmin og mineralkiks lavet specielt til når hestene går på græs. Og så har hestene også en mineralbalje.
Du kan se mere på www.salvana.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-06-2002 23:57
Det er ikke Sure Grow som din hest bliver fed af.
Mineraler feder nemlig ikke.. ;o)

Hvis hesten er for tyk er det med stor sandsynlighed fordi den får for mange foderenheder gennem græsset, i forhold til hvad den skal yde/bruge.

Og gør dig selv og din hest den tjeneste ikke at høre efter de mennesker, der siger at hesten ikke har behov for andet end græs.
De ved ikke hvad de taler om.

Med Venlig Hilsen
Scarface
"Alle er dog enig om at sådan en hest har de aldrig tidligere haft!"
- Bent Branderup om knapstrupperen.
og jeg kunne ikke være mere enig.

Så er der kommet dugfriske billeder af mulerne på lodgen...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider