Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

boksstørrelse
Forfatter: 
Dato:  21-11-2000 00:33
Hej
Er der nogen der kan fortælle mig om en boks der er 3,10 X 2,50 m. er stor nok til en hest på 1,60 ? Der er 2,10 m. til loftet.
Hesten vil kun skulle stå der om natten og være på fold hele dagen.
Hvis den ikke er stor nok, hvor lille skal hesten så være for at kunne være der?
På forhånd tak.
0
0
Svar på denne tråd

RE: boksstørrelse
Forfatter: 
Dato:  21-11-2000 09:02
Man plejer at sige, at en boks skal være 2xhestens højde, altså i dit tilfælde 3.20x3.20. Dvs. ideelt set er den lige lille nok.
Men hvis hesten går på fold hele dagen, mener jeg ikke, der skulle være noget i vejen for, at den kan stå der om natten. Den kan sagtens vende og ligge ned. Og den har væsentligt mere frihed, end hvis den stod i spiltov.
Hvis hesten derimod stod inde hele dagen skulle den nok have en større boks, da den så går mere rundt i boksen.

Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-11-2000 10:24
Hejsa !!!!!!!
Hvores bokse er 4.50m/5.50m Det er også til alle slaks heste di er så kun ude i 2 timer hver dag.
mvh Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-11-2000 11:27
Hej!

Selve boksstørrelsen kan godt gå an, når din hest er ude om dagen, og kun skal stå i den om natten. Jeg er meget mere bekymret over den ringe loftshøjde. Er der plads til, at din hest kan løfte hovedet (du ved, sådan som de gør, når de lytter vagtsomt)? Hvis den ikke kan det, så er der ikke højt nok.

Hvis en hest står i en stald, der er for lavloftet, så vil den kunne udvikle ømhed, spændinger/stivhed og "forkerte" muskler, hvilket vil påvirke dens helbred/holdbarhed og ridelighed.

De bedste hilsener, Sif
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider