Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

pony i fol
Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 09:45
Hej alle sammen.

Jeg har et spørgsmål omkring en pony jeg passer, den er i fol (skal fole til februar)

Hvor meget må man ride den, skal man ikke tage hensyn til at den er i fol, jeg mener at jeg tidligere har hørt at man skal ride den mindre, men jeg er ikke sikker, er der nogle der ved noget om den slags?

hilsen Jolene
0
0
Svar på denne tråd

Re: pony i fol
Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 10:53
hej Jolene.
hvis ponyen er i god form,og trives godt må man ride den til ca. 1 måned før forventet foling.
ridningen efter folingen afhænger også meget af i hvor god kondition ponyen er inden foling.
held og lykke kometa.
0
0
Svar på denne tråd

Re: pony i fol
Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 18:37
Som Kometa skriver så afhænger det af dens kondition.
Min egen hoppe red jeg almindeligt det første ½ år, hvor man forøvrigt heller ikke kunne se noget på hende. Herefter begyndte hun så småt at tage på og efterhånden som hun blev tungere krævede jeg mindre af hende 3-4 uger for forventet foling holdt jeg op med at ride på hende men gik tur med hende i stedet. Hun folede 1 uger før tid, og da følleren var ca. 1 uge var jeg ude og ride på hende første gang (ca. 1/2-3/4) time. Derefter er det bare så småt at bygge kondition og sener op igen. Det tager et par måneder også afhængig af hendes alder, så er hun fit for fight igen.

Mette

Se den hjemmeside, jeg har lavet for vores rideklub, Sønderup Nordrup Rideklub i D4
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider