Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

byld
Forfatter: 
Dato:  08-06-2002 02:17
Hejsa.....

Min dejlige hest har fået en kæmpe byld ellr hvad det nu er på halsen...
Den sidder på venstre side af halsen..lige ved siden af spiserøret.....ca, 20 cm. nede fra hvor hovedet og halsen går sammen...Bylden er større end en knytnæve..og det er indvendig....og det mærkelige er. Idag er den kæmpe stor og så om et par dage kan den være skrumpet ind til det halve eller faktisk være helt væk..
Har haft dyrelægen ude og kigge..Han mener det er er brusk eller arvæv efter at en dyrelæge engang stak forkert...hmmm...ved bare ikke havd jeg skal tro..havd jeg altid har troet så er det at arvæv eller brusk ikke forsvinder og så kommer igen...hele tiden....

Hvad tror i det kan være....

M.V.H Mona
0
0
Svar på denne tråd

Re: byld
Forfatter: 
Dato:  08-06-2002 17:17
hvis du er i tvivl om din dyrlæge har ret, bør du spørge en anden. arvæv kommer og går ikke, heller ikke fedtknuder, derfor kan det jo godt være uskadeligt, så fortvivl ikke, men få en anden dyrdoktors mening.
INA
0
0
Svar på denne tråd

Re: byld
Forfatter: 
Dato:  12-06-2002 12:12
jeg passede engang en hest som havde noget lignede måske?
Når det var koldt eller vådt, så blev den helt hævet som en byld. Lige der hvor en krybbebiderrem normalt sidder - ikke at den var krybbebider..
De forskellige dyrlæger sagde til os at det så underligt ud.
Hesten var ret god i ridning, men efter et stykke tid begyndte den at gå i vejret når man prøvede at få den til at gå til biddet.
Den endte med at blive aflivet, da dyrlægen så obducerede den, fat han ud af at den "byld" som havde været der når det var koldt eller vådt var en kræft byld som hver gang vi forsøgte at få den til at gå til biddet lukkede for luftrøret. Stakkels hest...
Men jeg siger ikke at det er det din hest har..

mvh.

Sille

Errare Humanum Est - Det er menneskeligt at fejle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider