Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvidløg.
Forfatter: 
Dato:  18-05-2002 18:10
Hej...

Nu når alle insekterne er begyndt at komme har jeg læst/hørt at det er godt at give hesten hvidløg, for det udskiller de så, og insekterne kan ikke lide lugten, så de holder sig væk.

Men det skulle også være med til at styrke imunforsvaret og gøre hestens pels mere blank.

Men i hvilken "form" er hvidløg så bedst er det i pulver?

Og hvor meget skal hesten have?

Hilsen Sandra

I må også gerne skrive hvis der er mere hvidløg hjælper mod...

Hvis der er andre der har haflingere må i MEGET gerne skrive til mig, da jeg selv har en af slagsen...
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvidløg.
Forfatter: 
Dato:  18-05-2002 19:12
Hej Sandra

Hvidløg hjælper mod mange mange ting. Jeg bruger det til nogle af de heste som har problemer med astma og allergi, det hjælper mod hoste....:-)

Jeg bruger friske hvidløg og presser dem ned i deres foder, de får 2-4 fed om dagen alt afhængig af hvor stor hesten er... Jeg foretrækker friske hvidløg, så er jeg ihvertfald 100% sikker på hvad jeg propper i hesten, det er godt nok noget upraktisk i forhold til pulverform.

Med hensyn til hvor meget pulver de skal have, kan jeg ikke give dig noget svar, men mon ikke det står på bøtten....:-)

Knus Tine:-D

Ps. jeg har også en haflinger, men jeg har allerede sendt en mail til dig....:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-05-2002 20:15
Hvidløg i pulver skal gives en spiseske pr måltid 1 uge af gangen - derefter skal du holde 1 uges pause og så videre og så videre.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-05-2002 20:52
Hej Gitte
Skal man holde pause med hvidløg? Min hest får nemlig hvidløg hver dag, da det er super for blodomløb mv. men jeg har endnu ikke holdt pause.
Hvad er grunden? :-)
Hilsen Mia
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-05-2002 21:21
Hej

jeg er også mest for frisk hvidløg, men ville lige forhøre mig herinde først...

Hvad er billigst pulver eller alm. hvidløg.....
hvis der er nogen der ved det?

Hvor mange tror du han skal have om dagen?

Hilsen Sandra

forresten tak for din mail, jeg har svaret på den sidste :-)

Hvis der er andre der har haflingere må i MEGET gerne skrive til mig, da jeg selv har en af slagsen...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 07:11
Hej Sandra

Jeg har også givet mine heste masser af hvidløg hele vinteren - det er godt mod mange ting, hoste, anden betændelse m.m. Jeg har i brugsen købt dem friske i "bland selv" afdelingen - det er rimelig økonomisk. mener det er 9 kr pr halve kilo. Jeg har aldrig hørt at man skulle holde pause. Der er masser af forskellige hvidløgsprodukter, men jeg tror de friske er bedst - og billigst.
Et andet godt råd til hoste, forkølelse og allergi er frisk revet peberrod. Det kan også købes i brugsen - billigt og effektivt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 09:16
Jeg tror grunden til at man skal holde pause er at man skal tage hensyn til baketrierne i hestens fordøjelsessystem...

Min hest fik engang kolik efter at jeg havde fulgt doseringen på spanden.....dyrlægen sagde at man ikke skulle give det hele tiden! Det skal lige siges at min hest er meget følsom hvad angår mad og udnytter alt meget godt. Jeg havde jo bare hørt at det var sundt....

Så nu giver jeg dem kun lidt om sommeren for at holde fluer væk...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 10:31
Okay

Hvor mange skal jeg så give ham om dagen.
Han er en haflinger.

>>line fister
Tak for dit råd med frisk revet peberrod.

Hilsen sandra

Jeg har fået opdateret, og et nyt billede men der kommer snart flere

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 10:48
start med et fed og sæt det gradvist op til en tre stykker. peberoden er ret heftig og kan godt svide i øjnene, men hestene vil som regel meget gerne spise det.

god fornøjelse
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 12:00
okay tak for det...

Skal jeg bare fordele det på to måltider eller er det lige meget?

Hvis han engang skal have peberrod hvor meget skal han så have?

Hilsen Sandra

Jeg har fået opdateret, og et nyt billede men der kommer snart flere

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 21:16
Ja det skal man - for nok er det godt for hesten - men det kan oxo svække den - ordre fra min dyrlæge og det står oxo mange gange på dåsen man har hvidløg i.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 21:19
Hej Signe!

Det er nemlig rigtigt - det kan være årsagen til mange ting. Min fik skæl sf det.

Kolik kan de få(har ikke selv haft det på min) men det er en god ting lige at holde pauser ind i mellem.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2002 21:01
På den spand jeg købte med hvidløgspulver stod der intet om at passe på.....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-05-2002 10:15
man må jo så lige høre dyrlægen ad...om der skal holdes pause...

Jeg har fået opdateret, og et par billeder men der kommer snart flere

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-05-2002 21:52
Mine stakkels muler er da gået i sultestrejke nu.
Jeg har nemlig købt hvidløgspulver og puttet i maden.
Fniiis hvor så de bare ud,der blev ordentligt vrænget på mulen og til sidst droppede de maden og gik ud på græsset.Men jeg må vel bare prøve i nogle flere dage.
Det lugter altså også skrækkeligt,jeg kan stadigt lugte det på hænderne.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider