Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hovfedt...????
Forfatter: 
Dato:  13-05-2002 20:07
Her i dag, da jeg stod og vaskede min ponys hov, og gav dem hovfedt på ydre siden, fik jeg at vide, at man ikke måtte gi dem hovfedt på ydresiden af hoven, kun under over altså inder siden....er det rigtig og hvorfor???

mvh. Sarah
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hovfedt...????
Forfatter: 
Dato:  13-05-2002 21:47
Hej Sarah!
Så vidt jeg ved, så NEJ!!!!
Det passer ikke!
Du må ikke give den hovfedt på kronranden, da det kan være skadeligt!!!
KH: Camilla
Rigtige kvinder rider Dansk Varmblod!! ;-D

Rigtig kvinder har ikke en tissemand!! :-)

Tjek siden ud!!
http://danskvarmblod.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-05-2002 22:02
Hej Sarah

Prøv at bruge søgefunktionen og søg på ordet "hovfedt".

Så kommer der en masse indlæg om hovfedt.

Der er mange gode råd:-)

Hilsen Louise

:-DIntet i denne verden er perfekt - heller ikke dig selv!:-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-05-2002 20:11
Hej!!!

Man skal ikke bruge hovfedt, det er ikke godt, det lukker fugt ude af hovende, jeg brugte også en gang hovfedt, men min smed, nåede heldigvis, at stoppe mig inden jeg fortsatte, du skal bruge levertran, det er utrolig sundt for hovene, og så skinder de også.

Håber at du når at se dette indlæg før det røger ind under ældre indlæg!!!

Hilsen Pil!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-05-2002 19:53
Hmm... Jeg arbejder i en stald, og her, også hvor jeg var før, smører vi altid hovene med hovfedt INDEN hesten rides. Så kan sand og jord ikke udtørre hovene, og i øvrigt er de nemme at holde rene.

Sidst smeden var snakkede vi med ham om det. Og han sagde, at andre steder var det tydeligt hvilke hove der fik hovfedt på og hvilker der ikke gjorde, idet sidstnævnte var meget mere tørre og skøre.

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-05-2002 22:00
Jeg har hørt at det ikke hjælper på tørre hove at smøre dem udvendige, da det kun kan trække igennem nedefra. Jeg bruger bare ganske almindeligt madolie, det virker supergodt, er billigt og man behøver ikke at passe på at ramme kronranden osv. da madolie jo ikke er skadeligt på nogen måde, jeg smørre selv altid både udvendig og indvendig, da jeg syntesa at jeg har bedst erfaring med det, men det er jo op til en selv, hvad man syntes fungere bedst. Stolthed har ingen smag, ingen farve, ingen størrelse. men alligevel er den noget af det vanskeligste at sluge :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider