Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Raspet tænder??
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 23:01
Ikke for at virke dum men hvor tit skal en pony/hest have raspet tænder? Har hørt på en del delte meninger efterhånden. Så håber lidt på nogle kloge svar her fra. ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 23:06
Efter behov! Nogle heste skal have raspet tænder hver 4-6 mdr. Andre behøver aldrig at få raspet tænder, så det er svært at give en decideret retningslinie. Hvis du er i tvivl så få dyrlægen til at undersøge tænderne samtidigt med at den bliver vaccineret.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Check hver 6. mdr
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 11:21
Hej Som med os mennesker er det meget forskelligt hvor meget de forskellige heste har brug for tandlægen. Jeg har dyrlægen til at checke hvert ½ år. Nogen gange er der noget andre gange ikke - nogen gange lidt andre gange meget. Men jeg syntes man skylder dem, at få det checket af en kyndig dyrlæge hvert ½ år.
April Charisma

{>
0
0
Svar på denne tråd

Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 06:51
Min hun bliver ca tjekket hvert 1 1/2 år. Der er aldrig noget der skal ordnes. Den lille som jeg lige har fået tror jeg skal tjekkes mere tit. Han mangler 2 tænder i overmunden og har bølgebid i den ene side. Dyrlægen ville dog ikke ordne noget på ham denne gang, men vente og se om det ikke løste sig via den måde jeg fodre på.
0
0
Svar på denne tråd

Heyyy...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 07:38
Som de andre siger så er det forskelligt. Min hest skal have raspet tænder og det får 1-2 gange om året, efter hans behov. Du kan faktisk se på din pony om den behøver det, mener du at tænderne er i dårlig stand så få fat på en som kan raspe din hests tænder. Det er en god ide at få det tjekket det omkring 1 gang om året så man er sikker på at alt er o.k Min mening er også at man skal tjekkes hvert halve år, det er udentvilv bedst. Knuss..
0
0
Svar på denne tråd

Tænder
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 16:10
Mine får det tjekket hvert år, når dyrlægen kommer og vacinerer dem. Det har ikke været nødvendig at gøre noget endnu, men hvis det bliver sådan, vil jeg nok få det tjekket hvert ½ år. Mvh K :-)
0
0
Svar på denne tråd

tænder.
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 20:25
vi plejer at sige en gang i året, + -...
Maria & stella

pony sælges
0
0
Svar på denne tråd

Da min tidligere
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 23:19
partshest gik de høje konkurrencer, fik hun ordnet tænderhvert kvartal. Min egen prulle får raspet tænder 1 gang årligt. Så det er meget forskelligt.
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 23:56
Tusind tak for de mange besvarelser. Det er nu rart med et sted som dette hvor man kan spørge om emner man kan være i tvivl om.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider