Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad ville i give?
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 21:32
Ja,det er måske et lidt underligt spørgsmål. Sagen er den, at vi har fundet vores drømme gård. Det er et sted, hvor der er plads til 10-14 heste. Derfor vil vi meget gerne have heste opstaldet, når vi engang er kommet på plads. Vi har siddet og diskuteret, hvor meget man egentlig kan tage for opstaldningen det pågældende sted... Hvad ville i give, for at have heste opstaldet her? Info: - 14 bokse med vandkopper. Boksene er lidt større end 3*3 m, hvor 7 af dem har lidt lavt til loftet (altså masser af plads til en hest på 160-165) og 5 hvor der er meget højt til loftet. - "ridehal" som er noget større end 20*60, med ok bund - Stor springbane med nye spring. - 20*60 dressurbane med bogstaver. - Markerne er ikke vildt store, men nok til at lave 3-4 gode marker. Der kan eventuelt komme wrap og/eller halm ud så marken. - 2 spiltov + et vandspiltov - God stor runddel - Fodres med havre + rigtig godt (og dyrt) vitamin- og mineralpulver (sidstnævnte kan selvfølgelig fravælges) Hvis man ønsker andet fodre, skal man selv købe det. Jeg fodre med det ønskede morgen og aften + giver rigeligt med hø og halm (også efter ønske) - Hestene vil blive lukket ind og ud HVER DAG! - De skal selv muge ud... Når vi har anskaffet en hestetrailer, kan denne lejes for en lille sum penge... Hmm... Det var hvis det hele... Forresten ligger gården ligger cirka 25 kilometer fra Aalborg... Tror i overhovedet der er nogen, som gider have deres heste opstaldet sådan et sted? Mvh. Gitte ps. Der kan nemt være trygfejl, da jeg skriver med en hånd (den anden er forstuvet - snøft)...
0
0
Svar på denne tråd

opstaldningspris.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 21:41
Hej Gitte. Det lyder som et dejligt sted i har fundet jer. Lækkert med ridehal og div. andre faciliteter. Mit bud på en opstaldningspris ville være ca. 1000 kr/md. Er lidt nysgerrig... Hvor ligger gården? Mvh Sisse.
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 21:41
kender ikke priserne i Ålborgs område. men umiddelbart tænker jeg omkring 1600 pr hest. Det eneste der ville trække ned for mig var at det kun var foder 2 gange dagligt, da jeg går efter 3 gange dagligt.
Monica

Snart uden Moonlight :-(
- men med Major i stedet {>
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 22:02
at i sagtens kan tage 14-1600; for det. Det lyder som ren luksus. Kan i ikke flytte hele styedet til Næstved? Hilsen C :-D
Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 22:02
Gården ligger vest for Kongerslev, men vi er desværre ikke flyttet endnu! :) Vi har også snakket om det med fodret, og hvis der er mange, som vil have det 3 gange om dagen, kan det godt aftales... Men ellers må de jo gerne selv tage af fodret og halmen... :) Min familie siger, at man sagtens kan tage 1500kr for heste og selvfølgelig mindre for ponyer. Men jeg synes måske det er lidt for meget...? knus...
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 23:03
Vi tager 1450,- pr måned for stor hest og 1300,- pr måned - for lignende forhold - Vi bor på vestsjælland, som er ret billig med hensyn til opstaldning. Du bør undersøge priserne fx på Finstrupgård osv.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 23:56
... Tak for jeres bud! Er der noget, som i synes mangler eller som vi har glemt?
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes godt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 08:46
nok at de priser folk skriver her er billige ..- Ikke på en negativ måde :-D Men her på Sjælland koster de faciliteter nemt mellem 2.500 kr. om måneden og op til 3.200 kr. Tror I ikke at I med god samvittighed kan tage 2.200 kr., mindst, om måneden for opstaldning?? Det er jo dyrt at indkøbe halm, hø og især vand forbruget, nu at der er vandspiltov. Og der vil også være en stor el-regning. Og så er der almen vedligeholdelse af hele stedet. Det koster også penge... Nu håber jeg ikke at jeg lyder alt for negativ, det er ikke sådan ment {> Men I skal jo bare ikke få et shock, når regningerne kommer ind ad brevsprækken :-D Hvis I ellers synes at det vil komme til at fungere, så spring ud i det, det vil jeg selv gøre hvis jeg engang finder et sted som er brugbart for hestefolk! Held og lykke {>
0
0
Svar på denne tråd

Uha det lyder dyrt på
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 10:11
sjælland... :) Lige nu, hvor vi bor på en lille gård, koster det 550 kr om måneden i omkostningerne for min store hest... Men vi skal som du selv siger have lidt penge til vedligeholdelse af stedet + vil vi da gerne tjene lidt på at have nogen gående (det kræver jo en del arbejde)... :) Men måske har du ret, at det skal koste lidt mere... Jeg kiggede igår på rideskolernes priser for opstaldning, og det lå på mellem 800kr - 2600kr (alle med ridehus). Den dyreste var finstrupgaard, men der har de også to ridehaller, muger ud for en, militarybane, KÆMPE springbane, flere dressurbaner m.m Så det er jo også noget bedre forhold end på "vores" gård... Så det er lidt forvirrende, at priserne er så forskellige.. :)
0
0
Svar på denne tråd

Rideterræn
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 10:22
Når I skal fastsætte prisen, så synes jeg også du skal skæve lidt til om der er godt rideterræn (skov) at ride i umiddelbart i nærheden, da jeg synes det har indflydelse på prisen med et par hundrede kr. Mvh, Pajken
0
0
Svar på denne tråd

1.500..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 10:26
Jeg vil mene at 1.500 sådan ca. Da der er forskel på hvor meget sådan et bæst spiser kan du f.eks sige 1.200 plus foder? Helle
0
0
Svar på denne tråd

uha det er ikke nemt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 12:37
Nej det er ikke nemt! Før vi købte vores egen gård havde jeg min hest to steder syd for Århus og tæt ved Hadsten - begge steder bød på ca samme faciliteter som du kan, der blev dog muget ved hestene og så var omgivelserne super - masser af skov! det koster omkring kr 2.000,-/md. Når du sætter prisen så husk på at du også skal have noget ud af det - for der følger masser af arbejde og omkostninger til vedligehold i halen af sådan et sted... Og lad være med at regne med fuld belægning på boksene - uanset hvor godt og fint et sted du har vil der være udskiftning og tomme bokse ind imellem! Regn dine omkostninger ud - og husk at du ikke slipper for at momsregistrere sådan et sted - det er altså 25% oven i hatten. Held og lykke med projektet Kristina
0
0
Svar på denne tråd

opstaldningspris
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 13:35
Jeg synes godt nok det er nogle høje priser, selvfølgelig lyder det som et kanont lækkert sted, men synes 1400 og der over er for meget. JEg syns 1000 er mere passende...
Maria & stella

pony sælges
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 14:19
på områdets priser. Tror der er stor forskel her i landet! Bor selv i Odder ca. 25 km syd for Århus. Har undersøgt priserne i Århus området ganske nøje, og for et sted som jeres ligger priserne mellem 1200 og 2000 kr her i Århus! Men måske det er billigere omkring Aalborg...? Tjek hvad det koster på f.eks. 5 nærliggende gårde og fastsæt din pris der ud fra! Synes ikke at 1500 kr er dyrt når der er foder med i prisen!!!
0
0
Svar på denne tråd

omkring 1700 kr
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 16:56
omkring hvor jeg bor koster det det ca. mellem 1400-1700 kr. for det samme som i tilbyder. jeg syntes ikke at det er dyrt, jeg syntes at mange hesteejere "glemmer" at tænke på at de penge jo både går til foder, halm/spåner, hø, el, vand og ikke mindst vedligehold af marker og stalde, det er altså dyrt at have sådan et sted, og så skal der altså også lige betales moms og skat, og så er der altså dælme ikke meget tilbage, der skulle jo også gene være lidt til overs til jer for alt det arbejde i har ved det. Så uden at kende priserne i området så vil jeg sige at en pris under 1400 kr, vil være at gøre grin med jer, det koster alt sammen, så jeg vil sige at en 1600-1700 kr. vil være fair (y) det kan ikke være rigtigt at i skal gøre arbejdet "gratis" Så lige en lille opsang til jer der siger 1000 kr, helt ærligt tænkt lige på hvad det koster at have sådan et sted kørende og alt det arbejde der er ved det, det er bestemt ikke rimeligt at forlange at det skal koste så lidt.
0
0
Svar på denne tråd

ålborg
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 17:06
Det lyder skønt, men hvis du skal over 1100-1300 kroner skal du virkelig tilbyde et eller andet over -lækkert luksus, for der er mange og billige opstaldningsmuligheder i området. Se fx denne, 4 km fra Ålborg (sakset fra Joras) Vi har: -hyggeligt samvær på gård med plads til 40 heste og ialt 22 hestebokse, og 2 løsdriftstalde. -rytterstue -toilet i stalden - vaskehal - 2 dressurbaner m. lys - 1 ovalbane m. lys - ridehal i nærheden - rigtige gode muligheder for terræn- og skovtursridning lige udenfor døren - gode græsfolde med mulighed for stribegræs - luftefold om vinteren hver dag, og fodring 3 gange i døgnet Priser islandske heste: Pris sommer: 550 kr. pr. md. Pris vinter: 850 kr. pr. md. boks, 750 kr. pr. md. løsdrift Alt incl. P.t 38 heste opstaldet. Ring og forhør nærmere.
Se dejlige æsler på min præsentation :-)

PONYPIGER SØGES POSTNR. 9541

Bestillinger på kanin- og gedekød modtages
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 17:10
syntes det lyder som et dejligt sted. Men 1000kr er meget billigt. Jeg giver 1000kr om mdr, og det er kun med halm og hø. Foder købes ved siden af. Vi har et lille ridehus. Så vil mene du sagtens kan tage 1000kr+foder.
0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 18:38
at de giver 1200 pr mdr på kongerslev rideskole, der er hal og udendørs dressur bane og springbane og sidst men ikke mindst nogle kanon dejlige bakkede folde. der fodres og lukkes ud til den pris såvidt jeg husker, men hæng mig ikke op på det.
"Gypsy Gold does not chink and glitter. It gleams in the sun and neighs in the dark"

smuk ifolet tinkerhoppe føl v/siden sælges
0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 21:45
Jeg har kigget lidt på priserne på opstaldning i området omkring gården. De er meget forskellige. Men dem som er billige har som regel også mange regler. Der var f.eks steder, hvor man SKULLE betale for 2 timers undervisning om ugen, for at kunnehave hesten opstaldet. Et andet sted måtte man kun bruge ridehallen i weekenderne - hvad er det sjove i det... :) De steder, som kostede 1400-1800kr var alle steder, hvor der var en ridehal og to-tre udendørs dressurbaner. Men på disse steder, var der opstaldet mellem 30-50 heste. Ved vores baner vil der jo ikke være nær så mange ryttere... Skingur: Det er da også luksus... ;) Ej men de priser, som er på "din gård", er jo også priser på islanske heste. Det koster jo noget mere at fodre på de helt store hypper... Der er godt nok ikke lys på dressur- og springbanen. Men det er der jo inde i ridehallen, så kan man ride der, hvis der er blevet for mørkt udenfor... Jeg tror, ud fra jeres svar, at vi tager ca. 1500kr for heste og lidt mindre for ponyer... Så må vi se, om der er nogen som vil bide på... :) Mvh. Gitte
0
0
Svar på denne tråd

lyder som et godt sted.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 23:59
lyder som et super sted ;D omkring 1000 for opstaldning + hvad de spiser. knus
kærlig hilsen
clara.
0
0
Svar på denne tråd

gitte...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 08:09
det kommer vel an på om man fodrer med eksempelvis havre, der vel når ned på 25-50 øre kiloet, hvis man kan tage store mængder hjem? mvh

0
0
Svar på denne tråd

foder mv
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 08:13
tjekkede lige MP, der er oversigterover hvad det koster at fodre på de store med Tjørnehøj Mølle... eks. 470 kr for en basse på 1.70. Min islænder åd for 250 kroner ca (tjørnehøj), altså en forskel på lidt over 200. ...Og MEGET billigere hvis man fodrer med havre og et tilskudsfoder. Nå, men prøv det :-) og held og lykke med at få lejet ud. Søg evt. på gl. indlæg om staldregler; jeg ved mange har haft bøvl med deres pensionærer, fordi ikke alle er enige om, hvad der er rimeligt mht oprydning osv. Mvh Chrisitna

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 14:33
Det lyder rigtig lækkert! Tillykke med det ;) Jeg bor imellem Randers og Århus. Og jeg ska gi 1200 kr. pr/md. for en hest! Og det er + ud mugning. Såå.. Jeg vil nok sætte prisen til det samme . 1200 kr. pr/md.
>o< Bounty er nu galopet over de grønne græsmarker >o<
* 02.05.1995 - † 31.01.2003

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 15:01
Min søster har en rideskole ved nibe, de tager 1200.. Og så er det med fribenyttelse af alle baner osv.. og der er utrolig mange billige opstaldnings steder rundt omkring, så det ville jo være fedt for jer hvis i ku holde den lidt under de andre.
0
0
Svar på denne tråd

jeg lægger mærke til...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 22:39
- At i giver hø efter, hvad ejeren ønsker (ad libitum, hvis ønskes?) - at i giver hø/halm på folden - lille stald - at der ikke er mange til at dele ridehallen Jeg har lige været på opstaldningsudkig. Det som jeg har bemærket er (de steder jeg har fundet selvfølgelig), at de fleste steder med ridehal ikke tilbyder adgang til grovfoder døgnet rundt. Og at steder, hvor de giver grovfoder døgnet rundt som regel ikke har ridehal. Jeg ville så gerne have haft begge dele - men måtte gå på kompromis. I har taget det bedste fra begge opstaldningsformer og kombineret det, og det synes jeg nok, at man i disse heste-velfærdstider burde kunne finde opstaldere, der gerne vil betale for. (Jeg vil!) Omkring 1500 kroner synes jeg er meget rimeligt. Måske i skulle overveje fodringen en gang til. Mit indtryk er, at mange af dem, der tænker i 24-timers adgang til grovfoder ikke er dem, der tænder på en fodring, hvor havre fylder så meget som i jeres. mvh. tina
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 08:58
Taina: Tak for dine søde ord! Vi vil virkelig bestræbe os på, at lave en hyggeligt sted, så alle opstalderne glæder sig til at komme ud til hesten (selvfølgelig vil der nok være lidt pigefjans, men det er der vel altid). Eftersom alle heste/ejere er forskellige, føler vi også, at det er et must at have fri adgang til halm, hø og foder... Men hensyn til det du siger med fodringen, så tror jeg du har helt ret... Selvfølgelig kan vi ikke have havre, roer, 3 slags müsli osv., men vi kan da sagtens have et par slags at vælge imellem... Det er dog blevet meget vigtigt for os, at passe på hestenes gebisser. Derfor vil vi ikke vælge fodre, som er fyldt med sukker. Derudover fodre vi - både halm, hø og fodre - meget lavt, så hestene ikke får overbid :) Hen hensyn til det med ridehallen, så har du også ret i, at der ikke er mange til at dele den - i modsætning til mange rideskoler... Der kan max. være opstaldet 14 heste/ponyer (spiltovene er til at strigle i), heraf har jeg de 6 af dem. Så det vil jo sige, at der højst bliver 8 til at dele om to baner, ridehallen og en rundel... Det er jo herligt, når man ikke skal ride slalom mellem hinanden, og i stedet kan koncentrere sig om sin ridning... :) Jeg er blevet rimelig overbevidst om, at vi skal sætte prisen til 1500 kr for heste og mindre for ponyerne. Hvis der så ikke kommer nogen opstaldere, må vi finde ud af, hvad vi så gør... :) Mvh. Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Boksleje...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 10:40
Det i jo også må se på, er hvordan stedet kører rundt økonomisk. Det er jo ikke meningen at det skal være tilsætning for jer at udleje bokse. Og alt inkluderet tvivler jeg på at i kan holde omkostningerne ned til at kunne leje ud til 1000 kr. om måneden. Det i skal medregne og som er ret dyrt, er vedligeholdelse af ridehus, ridebaner, stalde (som skal males hvert eller hvert andet år), løn til medarbejdere (eller jer selv), dyrkning/vedligeholdelse af folde og hegn, indkøb af foder osv. osv. Jeg ville få min revisor til at se på sagerne, hvis i selv kunne komme med et bud på hvad disse ting ville koste. Derudfra så regne en månedlig leje ud. Men jeg tvivler på at i kommer under 1500. Jeg synes også at 1500/mdr. er yderst rimeligt, og jeg mener godt man kan forlange lidt mere, alt efter hvor god jeres service er på stedet!
0
0
Svar på denne tråd

en god ide
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 11:04
når I har fundet lejere er at sætte en weekend af I GOD tid, til fælles arbejde med kalkning af stalde, renovation af folde osv. Det plejer at være megahyggeligt, og kan være med til at holde lejen lidt nede.

0
0
Svar på denne tråd

For dyrt
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 11:16
Jeg ville ikke give 15oo kr. for at have mine heste opstaldet på jeres gård. Det er efter min mening alt for dyrt i vores område. Mine er opstaldet på en mindre rideskole for 550 kr. pr. måned. Med i prisen er kun halm. Andre steder i området koster knap 1000 kr. Derfor mener jeg helt klart at 1500 kr ligger i den dyre ende i vores område. Kan man få undervisning på stedet? Held og lykke med projektet. Det lyder rigtig spændende :o)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider