|
|
| Erfaringer m. sikkerhedsgrime |
|
|
Jeg er muligvis interesseret i at anskaffe mig en sikkerhedsgrime til min hest. Jeg har kigget på en grime fra Eskadron med en såkaldt ring i nakken, der springer ved træk hvis hesten sidder fast. Kan ses på denne side Er der nogen, der har erfaringer med denne grime? Findes der bedre end den på markedet?
En rigtig hest er en gyngehest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har ingen erfsringer |
|
|
med denne grime, men jeg synes ikke rigtig den fanger mig.. Af sikkerhedsgrimer har jeg valgt denne her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min pony |
|
|
min pony har en... jeg har dog ikke haft brug for det endu... dog har den sprunget op af sig selv  så ringens åbning skal drejes om så den seder inde under en rem
Pepsi er ikke en sodavand men en pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har købt en |
| Forfatter:  |
Lilar |
| Dato:  |
02-10-2005 13:21 |
|
til Diablo, men det er en str cob, og han bruger kun str pony endnu. Så lige nu går han med en billig nylongrime, men så snart han kan passe Eskadron-grimen får han den på. Jeg synes den virker smart, netop pga ringen som man kan skifte hvis uheldet har været ude. Så står man ikke bare med en grime til næsten 200 kr som er ubrugelig. Linda.
Mange ting sælges - se mine annoncer på MP, eller se i min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limelight |
|
|
Hvad så, hvis hesten fx sætter sig fast i noget? Der er jo kun elastik i grimen fra Happy Horse, så den kan hesten vel stadig sidde fast i? Grunden til, at jeg selv kiggede på den anden var netop, at den kunne springe helt op, så hesten fik sit hovede ud af grimen, hvis den sad fast i et eller andet. Men mange tak for svar:) I må meget gerne komme med flere eller uddybende forklaringer. Der er jo desværre ikke nogen bog, der hedder "Sikkerhedsgrimer for Dummies" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har prøvet 3... |
|
|
forskellige sikkerhedsgrimer og her er min mening om dem... Den i elastik var noget værre møg, den gav sig på de forkerte tidspunkter fks når hestene hev i hiandens grimer og så slap- så røg den tilbage som en elastik hvilkert resulteredre i at de blev bange/forskrækket. Den med ringen er ok bortset fra at det eneste sted den går i tu er der hvor ringen sidder for den er syet med meget stærk tråd og så er den for dyr. Den bedste er den type Almas har haft solgt den er med velco isiden og den er perfekt, almas sælger dem dog ikke mere men en pige i Jylland sælger dem og det er vi rigtig glade for ...og så er de billige og rigtig gode.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene/Lars |
|
|
Tusind tak for dit svar. Da jeg begyndte at lede, regnede jeg faktisk også med, at støde på nogle med velcro, for det mente jeg jo selv, ville være en smart løsning. Hvordan får man fat i hende pigen ovre i Jylland?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg er da også meget |
|
|
interesseret i at få en kontakt til hende i Jylland. Jeg skal bruge et par stykker ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har selv |
freddy500 |
04-10-2005 09:09 |
|
købt en sikkerhedsgrime fra Eskadron og den virker! Min hest blev forskrækket igår, og vupti så var hun løs og havde sin nakke og div, muskler i behold  ) Så jeg synes at den er god... Men de grimer med velcro..- Bliver velcroen ikke "slap" og slidt efter kort tid...Man risikere vel at heste let kan smide grimen hvis den er f.eks. er på fold om dagen? {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tusind tak |
|
|
jeg har allerede skrevet til hende.. Lene/Lars. I har ikke evt. nogle billeder af grimerne ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ringen i nakken |
|
|
den har jeg også til min og jeg synes ikke at det har været dyrt for det er jo ringen der knækker og så sætter man bare en ny i,så jeg er glad for den
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priserne.. |
Ginemus |
20-10-2005 13:53 |
|
Ja, det ville da være dejligt, at høre hvad prisklasse de grimer med velcro ligger i og et billede ville da være fint  Rikke S.
Man stinker af gris, lugter af ko og dufter af hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Howdy folks |
|
|
-Kan se at jeg er nævnt længere oppe. Bor dog ikke i Jylland men tæt på Helsingør. JEG sælger grimer med velcro som sikkerhed. Velcroen er monteret i nakkeremmen modsat lukningsspændet og kan forhindre alvorlige nakkeskader, når/hvis hesten sidder fast i box eller på fold. Grimerne er i en kraftig nylon med indstillelig næse- og nakkerem. Fåes i 4 ass. farver. Størrelse pony, cob, full (og xfull). Dkr. 75,- pr. stk. plus forsendelse.  Mange venlige hilsner >o< Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|