Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hippolyt til eksemhest?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2005 10:46
Her på tirsdag regner jeg med at tage ud og købe det der hippolyt mûsli der er forebyggende for sommereksem. Nogle der har erfaringer med det til deres islænder?
Mvh. Anne og Lokka
Im not a joke, you are!
0
0
Svar på denne tråd

mikrovital?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2005 21:20
Er det mikrovital du snakker om? For jeg ejer en ox-araber med noget der ligner sommereksem (hans blodprøve viste bare at han kun har en moderat tendens til overfølsomhed over for mitter) Nå, men jeg købte en spand mikrovital som (af sælger) skulle virke ret godt. Men uden held, min dreng klør sig stadig... Jeg vil råde dig til at prøve andre ting mod sommereksem, dermed ikke sagt at jeg kan love dig at mikrovital ikke virker på din hest. Men en spand koster 440 kr. og de fleste andre midler mod kløe/ sommereksem koster en del mindre. Jeg skal i matas på mandag og købe noget der hedder citronella, der skal blandes op med olie og smøres/sprayes på hesten 2 gange i døgnet. Jeg her ingen idé om hvordan det vil virke, det er et råd jeg har fået af en veninde. Så hvis det her citronella ikke er skadeligt for heste, så er det da en mulighed der er værd at prøve. Håber du finder det middel der virker på din hest, og så vil jeg opfordre alle andre der læser dette og som kender en kur mod kløe af man eller hale, til at skrive kuren ind i denne tråd. ses...
0
0
Svar på denne tråd

Det har ikke virket en dyt
Forfatter: 
Dato:  01-10-2005 22:58
på nogen af de heste vi har fodret med dette foder el. nogen af dem jeg kender. Ville hellere fodre med et korekt sammensat foder, der styrker hesten indefra og suplere, med knust hvidløg m. urter evt. en urtebla. Og når mitte tiden kommer igen vil jeg anbefale boks/stald dækken og ôkozon
Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  02-10-2005 17:32
Hej Anne Jeg vil råde dig til at kontakte en af Hippolyts foderkonsulenter,det kan du gøre pr.mail,skriv lidt om din hest,så svarer de dig.Det gjorde jeg, da min nye hest viste sig, at være eksemhest,den mistede det meste af halen,manen og hårene hen ad ryggen.Det er nemlig ikke nok, at købe en ting mod eksem,og så bare fodre som man plejer, da en eksemhest er i underskud af forskellige mineraler.Jeg kendte ikke til eksem før jeg fik min nye hest,men grunden til at jeg valgte Hippolyt,var at jeg har brugt StrukturE, fra dem, til min datters hest på 19 år,den begyndte at hoste meget, så den ikke kunne rides og fik af dyrlægen,medicin,og til sidst noget med hormon,det virkede,men var jo ikke særlig sundt,jeg hørte om Hippolyt og foderet,stoppede med medicinen,og efter 5 mdr.med foderet, var han helt hostefri,og har ikke hostet siden.Jeg har brugt den foderplan jeg fik,siden maj,foreløbig går det godt,men der vil jo gå et godt stykke tid, inden hendes underskud af mineraler osv. bliver bragt i orden,så jeg håber at kunne se en ændring til næste sommer. Venlig hilsen Kirsten
0
0
Svar på denne tråd

Anne ...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2005 18:38
Jeg kender nogen der har fodret deres Islænder efter hvad Hippolyt har sagt, dvs de har brugt alle de produkter Hippolyt har sagt man skal bruge for at undgå sommer eksem. Og gæt hvad, hesten har lige fået sommer eksem. Mange hilsner Jette
0
0
Svar på denne tråd

Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  03-10-2005 07:20
Hej Jette Hvorlang tid har hun brugt foderet,det kan tage op til 2 år før hestens depoter er fyldt op af mineraler,især zink,jeg har været meget glad for deres foder StrukturE har nu brugt det i 5 år og derfor prøver jeg også med deres foderplan til eksemheste,min hest får HestaMix Mysli, StrukturE, MicroVital, HippoLinol og hø, ingen korn,og jeg kan selvfølgelig ikke sige om det allerede har haft en virkning,men hun har ingen nye udbrud haft siden midten af august,hendes hale,man og hårene hen ad ryggen, er ved at komme igen,derfor er det selvfølgelig ikke sikkert, det virker, på den hest du kender til,men man må jo bare prøve sig frem,læse om emnet,og spørge andre hvad de gør,og så gøre det man tror er det bedste for sin hest. Venlig hilsen Kirsten
0
0
Svar på denne tråd

Nu er netop problemet
Forfatter: 
Dato:  03-10-2005 18:23
med hippolyt at fodret mangler Zink så kan ab. ikke anbefale det til eksem heste da det er et af de vigtige stoffer til hår/hud
Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider