Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kig lige!!
Forfatter: 
Dato:  14-04-2002 20:03
Jo jeg tænkte på nu er der jo ikke langtid til at de skal på græs! Skal man så begynde nu at vende dem til det? Altså hvis nu jeg begynder i morgen. Skal jeg så putte ham på vores sommer fold nu i en halv time. Hvis nu han bare står der en halv time hver dag i tre dage. Så kan jeg lade ham stå der i en time i en uge også 3 timer i en uge og tilsidst i sidste uge 5 timer? og så går han ude døgnet rundt derfra. Altså det var bare sådan noget jeg lige kom til at tænke på. Hvis nogen af jer har et godt råd og hvordan i gør med jeres heste. Hvor meget skal man skære ned på fodret.....altså hvis han går der en time hvor meget skal der så tages af hans foder? Kan i hjælpe mig?

Onnos

Alle rigtige tøzer har mindst en Holstener

0
0
Svar på denne tråd

Re: Gradvis tilvænning til forårsgræsset
Forfatter: 
Dato:  14-04-2002 23:28
Prøv at læse den artikkel der er i landsbladet hest nr3 der lige er udkommet (evt på biblio)
Der står bla:

hesten bør kun græsse i 15-20 min. de første dage. Derefter øges græsningstiden over de næste 14 dg.

Det kan være klogt at kombinere jord og græsfold. altså lade hesten stå på jord det meste af tiden i starten.

Det er en ide at give hesten stråfoder inden den lukkes på græs eller som suplement på jordfolden.

Men læs artiklen den er særdeles læseværdig!!

Lige en opfordring. Vil du ik være sød at huske at skrive hvad dit indlæg handler om under emne! Det gør det meget mere attraktivt at klikke ind på!!

Anne

:-)"Nothing comes from doing nothing":-)

Rideudstyr sælges:
http://home1.inet.tele.dk/dereli/
0
0
Svar på denne tråd

Re: Gradvis tilvænning til forårsgræsset
Forfatter: 
Dato:  15-04-2002 12:52
Hej Onnos

Fuldstændig ligesom når du poster indlæg på hyggesnakken, så ville det også hjælpe herinde hvis du giver dit indlæg en overskrift der siger hvad det handler om.

Ellers skal en masse mennesker åbne indlægget forgæves blot for at se hvad det drejer sig om.

Spild af tid.

MVH
Scarface

-Alle er dog enig om at sådan en hest har de aldrig tidligere haft!
Bent Branderup om knapstrupperen.

og jeg er enig.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider