|
|
| Foderplan til gammel hest |
|
|
Hej alle Jeg har fået en gammel hest under mine vinger. Jeg vil gerne give den hvad den skal ha' men uden at det koster en bondegård. Den har ingen skavanker endnu, og stadig gode tænder. Den skal gå skovture en 3 gange i ugen. Der findes meget forskelligt. Musli 2000, sixteen plus osv. Er der ikke en som vil give mig et godt råd. Lige nu får hun valset havre og musli 2000. Venlig hilsen Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min partshest |
| Forfatter:  |
Lilar |
| Dato:  |
25-09-2005 20:41 |
|
Verona er 23. Førhen fik hun sixteen plus og det er et super godt foder. Men damen er kræsen så nu får hun Fase III, havre og roepiller. Linda.
Mange ting sælges - se mine annoncer på MP, eller se i min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Müsli 2000 |
|
|
Er det ikke fra Salvana? Hvis jeg husker ret er dette foder rimelig dyrt. Der findes masser af gode foderblandinger til gamle heste, men jeg ville give den som du selv gør, valset havre, et tilskudsfoder evt Müslikraft fra Tjørnehøj, wrap/hø og roepiller. Ældre heste har ikke godt af for meget protein og derfor er müslikraft og roepiller godt, da det har lavt indhold af protein. Hilsen Christina
Smil, det varmer... Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som du selv |
Yiip |
26-09-2005 14:37 |
|
som du selv nævner så er der sixteen-plus.. jeg bruger det selv til min på 19 og det fungere rigtig godt...
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina*
Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svarene |
|
|
Tak for svarene, jeg må se hvad jeg kan finde ud af. Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| andre gange... |
LeneG |
28-09-2005 15:13 |
|
Hejsa. Andre gange har de forhøjet behov for protein, når de bliver gamle, for at blive ved med at holde sammen på det hele og holde huld. Vi har ofte haft succes med et foder til drægtige/diegivende hopper/opdræt til gamle heste, f.eks. TM Super Plus. Ellers vil jeg foreslå at vænne hesten til at spise opblødte roepiller... det er godt til huld. Mvh. Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet