Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sadlen glider
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 15:39
Hejsa, hvordan kan det være en sadel glider frem? Jeg ved godt at det er fordi den ikke passer, men hvorfor?? Er det fordi den så er for bred/smal/andet? Skal lige siges at hesten er en unghest uden særlig mange muskler endnu. Men tilgengæld stadig lidt græsmave. Den bliver ikke redet endnu, men er ved at skulle lære at gå med sadel. Hilsen Katarina
venner søges!! I slagelse og omegn
0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 15:49
Den er sandsynligvis alt for smal. Men der kan være andre grunde.
0
0
Svar på denne tråd

Prøv det her..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 17:57
Hvis den glider frem så prøv en halerem.. Kan købes i de fleste rideudstyrsforretninger og mener de koste ca. det samme som en martingal og fortøj.. Hilsen Mette og hendes elskede Balou<3
0
0
Svar på denne tråd

hmm halerem...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 18:04
...det er kun folk der rider med sadler der ikke passer hesten ordentligt, der bruger sådan noget skidt. Der kan findes en sadel til alle heste og ponyer et eller andet sted. ...og ja, det er fordi sadlen er for smal, at den ryger frem. Prøv evt. at låne dig frem til en sadel der er en tek bredere for at se om det evt. kunne hjælpe på dit problem. Så må du nok ud at shoppe sadel...
0
0
Svar på denne tråd

også min tanke
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 18:17
Det var også min tanke, men jeg venter nu lige på at se hvad der sker når maven er væk. Har snakket med en sadelmager, som mente den godt burde kunne ligge på hende, men han har ikke været herud endnu. Skal lige siges, hun bliver ikke redet endnu. Har kun prøvet den på hende, for at se om den kunne passe. Men tak for svarene. Hilsen katarina
0
0
Svar på denne tråd

Min glider også
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 18:18
for tiden og det skyldes kun EN ting: Hesten er flommefed... Hehe. Den passer som fod i hose, ny, tilpasset af sadelmager. Så jeg er faktisk ret træt af, hyppen er så tyk - selvom græsset er udslidt. Lone
Massage tilbydes

Elverriget ... Fordi du ikke kan lade være.. *S*
0
0
Svar på denne tråd

kan være mange ting
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 16:22
Det behøver ikke være fordi sadlen er for smal. Det kan være hestens manglende muskelsætning og sadelleje. En græsvom kan også være årsagen, især kombineret med ovenstående. Det kan også være sadlens pasform bare ikke passer hesten, lige hvordan og hvorledes helt specifikt ved jeg ikke, men jeg har selv erfaret at det ikke behøver være fordi den er for smal (da en anden sadel af samme bredde kan passe hesten godt). Hvis det er en ny sadel der ikke er "redet til", kan den være lidt "stiv" i det, og dette kombineret med at der ingen vægt er i sadlen (rytter), og unghestens kropsform, kan også gøre at den skrider frem. :-)
0
0
Svar på denne tråd

til hippo
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 19:08
Det er en gammel sadel, har brugt den til den store. Men du vil mene den måske kommer til at ligge bedre, når jeg engang kommer på ryggen af hende samtidig? Skal lige siges, den ligger allerede bedre nu, end i sommers da hun var smælder fed. Så derfor håber jeg på den kommer til at passe. Hilsen katarina
0
0
Svar på denne tråd

det har jeg
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 20:10
også prøvet men min sadel er alså blevet TILPASSET så det med at sadlen ikke passer vil jeg ikke høre fra de andre,så jeg kom på den idee at læge et skridsikre underlag under sadlen,det er den man putter under tæpper og det virker,fik købt det i føtex til en tier.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 21:53
Hva så hvis sadlen glider tilbage?? Venligst Christina.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider